BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Tİ110Çağdaş Fıkıh ProblemleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
güncel fıkhî problemleri tanımak ve çözümleri konusunda fikir üretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yusuf Şen
Öğrenme Çıktıları
1Güncel fıkhi problemlerle ilgili temel bilgileri, kavramları ve bu problemler haklarındaki kanaatleri tanıyabilme
2Güncel fıkhî problemleri çözmede izlenecek yöntemleri kavrayabilme
3Güncel teorik bir fıkhî problem olarak İçtihat faaliyetini tarihi gelişimi içinde tanıyabilme ve problem çözüm yöntemi olarak kullanabilme
4Teorik ve pratik problemlerin kaynaklarda geçen hükümlerine inerek fıkıh kaynaklarından yararlanabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
tıbbi, iktisadi ve sosyal çağdaş problemlerin İslam Hukuku açısından hükümlerini anlamak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fıkhî Problemlerin Çözümünde izlenecek yöntemler
2Teorik problemler: İçtihat kapısının açık oluşu, içtihadın bölünebilmesi, bir asırın müçtehitsiz kalması
3Kıyas-taklit, telfik, belli bir mezhebe bağlı kalma zorunluluğu
4Faiz-riba ilişkisi
5Finansman temin yöntemleri ve Katılım bankalarının faaliyetleri
6Enflasyon ve Faiz yasağı ile ilişkisi
7Sigorta
8Borsa
9Faktoring-barter
10Organ ve doku nakli
11Tüp bebek
12Ötenazi
13Genetik kopyalama
14Gıda güvenliği ve helal gıda
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Doç. Dr. Ali KAYA, Güncel Tartışmalı Dini Konular. 2. Prof. Dr. Hamdi Döndüren, Kur’an ve Sünnete Göre Güncel Fıkhî Problemler, İstanbul 2011. 3. Prof. Dr. Yunus Vehbi Yavuz, Çağdaş Fıkıh Problemleri, İstanbul 2008. 4. Prof. Dr. Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dini Konular İstanbul 2004. 5. Prof. Dr. Mehmet Şener, Günümüz Fıkıh Problemleri İzmir 2003. 6. Mevdudî modern çağda İslamî Meseleler Konya 1971
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma89189
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma89189
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek