Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ187 | Türk Hukuk Tarihi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türk hukukundaki modernleşme sürecinin hangi etkenlerle ve nasıl şekillendiğinin anlaşılması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yusuf Şen
Doç. Dr. Yakup Mahmutoğlu |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | 2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | 3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Türk Hukuk Anlayışının Tarihi Gelişimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Osmanlı Hukukunda Batılılaşma Hareketleri | | | 2 | Tanzimat ve Resepsyonun Doğuşu | | | 3 | Cumhuriyet Öncesi Anayasa Hukuku | | | 4 | Cumhuriyet Öncesi Vergi ve Ticaret Hukuku | | | 5 | Cumhuriyet Öncesi Medeni Hukuk | | | 6 | İslamiyet’ten Önce Türk Hukuku ve devlet anlayışı; devlet, töre, devlet başkanı, devlet meclisi | | | 7 | İslamiyet’ten Sonra Türk Hukuku; İslam Hukukunun Kaynakları, Mezhepler; İslam Kamu (Amme) Hukuku; Halife, Hilafet ve Devlet | | | 8 | İslam Ceza Hukuku; Suçlar ve Cezalar; İslam Hukukunda Hapis ve Hapishane | | | 9 | İslam Hukuk tarihinde sosyal güvenlik kurumları, sosyal yardımlaşma ve dayanışma teknikleri | | | 10 | Osmanlı Devleti’nin Hukuk ve Örgütünün Kökenleri, Devletin Merkez Örgütü; Padişah ve Sadrazam; Divan-ı Hümayun’un yargı yetkisi | | | 11 | Osmanlı Devleti’nde adalet düzeni, sivil ve askeri adli sistemin gelişimi; kadılık ve kazaskerlik | | | 12 | Tanzimat dönemi, Tanzimat ve Islahat Fermanları, Hukuki nitelikleri | | | 13 | Tanzimat Döneminde Osmanlı yargı teşkilatındaki gelişmeler, kanunlaştırma hareketleri, yeni yargı kurumlarının oluşturulması | | | 14 | Meşrutiyet Dönemi Hukuki gelişmeleri, anayasa çalışmaları, Kanun-i Esasi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmet Mumcu/Coşkun Üçok Türk Hukuk Tarihi, Turhan Kitabevi, 2020 (ISBN 978-9756194751) ; Afet İnan, Medeni Bilgiler, Türk Tarih Kurumu 2020 (ISBN 978-975-16-0046-2) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 89 | 1 | 89 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 89 | 1 | 89 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|