Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ173 | Hadisin Kaynak Değeri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Hadis ve sünnetin dindeki yerini öğrenmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Selçuk Coşkun, Doç. Dr. Tevhit Bakan, Dr. Öğr. Üyesi Hamdi Türkoğlu
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hadis Edebiyatının Kaynaklarını Tanır | 2 | Tedvin ve Tasnif Safhaları hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Hadislerin dindeki değeri, bağlayıcılığı, delil değerine dair problemler, yan ilimler açısından hadislerin değeri, Hadislerin dindeki değerine dair temel istidlal metotları ve delilleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hadis Edebiyatının Kaynaklarının Tanıtılması | . | . | 2 | Tedvin ve Tasnif Safhaları | . | . | 3 | Tasnif Devri Hadis Edebiyatı: Tasnif Sistemleri: Rical ve Konulu Tasnifler | . | . | 4 | Müsnedler ve Mu’cemler | . | . | 5 | Musannefler: Muvatta | . | . | 6 | Abdurrezzak ve İbn Ebi Şeybe’nin Musannefleri | . | . | 7 | Camiler: Buhari ve Sahihi | . | . | 8 | vize sınavı | . | . | 9 | Müslim ve Sahihi | . | . | 10 | Tirmizi ve Camii/Süneni | . | . | 11 | Sünenler: Ebu Davud ve Süneni | . | . | 12 | Nesai ve Süneni | . | . | 13 | İbn Mace ve Süneni | . | . | 14 | Final sınav | . | . |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sahabenin Sünnet Anlayışı, Bünyamin Erul, Sünneti Anlamada Yöntem, Yusuf el-Kardavî, (Çev: Bünyamin Erul), Hücciyyetü’s-Sünne, Abdulganî, Abdulhâlık (Ter: Dilaver Selvi), İslam Düşüncesinde Sünnet, M. Hayri Kırbaşoğlu, Hadis Problemleri, Enbiya Yıldırım. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 15 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 20 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|