BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Tİ165Kur'an TarihiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Kur’an’ın tarihi hakkında ayrıntılı ve tafsilatlı vermek, Kur'an'ın hangi aşamalardan geçerek günümüze nasıl intikal ettiğini bilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Numan ÇAKIR; Dr. Öğr. Üyesi Resul ERTUĞRUL
Öğrenme Çıktıları
1Kur´an´ın tanımını, vahyin tarifini ve vahiy çeşitlerini açıklar.
2Vahyin mahiyetini, unsurlarını, çeşitlerini ve Hz. Peygamber'e nasıl vahyedildiğini açıklar
3Kur’ân’ın Tarihini, toplanmasını ve çoğaltılmasını açıklar.
4Mushaf’ın nasıl muhafaza edilerek günümüze intikal ettiğini kavrar
5Elde ettiği bilgileri bilimsel çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir, bulguları yorumlama ve tenkit etme becerisi kazanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Vahiy, peygamberlik, Kur’an’ın Hz. Peygamber'e nüzulü, Kur'an'ın yazılması, mushaf haline getirilmesi, çoğaltılması, resmü’l-mushaf
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kur’an’ın tanımı, isim ve sıfatları
2Kur´an´ın mahiyeti ve tarihiyle ilgili genel bilgiler.
3Vahiy, Kur'an vahyinin başlangıcı, vahyin keyfiyeti, Hz. Peygamber'e vahyin gelme şekilleri
4Gelen vahiylerin nasıl korunduğu, vahiy katiplerinin isimleri, vahyin hangi malzemelere kaydedildiği
5Kur’an’ın nasıl kitap haline geldiği, sahabenin Kur'an'ı ezberlenmesi, Hz. Peygamber dönemindeki yazımı
6Kur’an’ın derlenip bir kitap haline getirilmesi, mushaf adının verilmesi
7Kur’an’ın nüshalarının çoğaltılması, çoğaltmada hangi usulün takip edildiği, bu heyette kimlerin yer aldığı, Zeyd b. Sabit'in bu heyette yer almasının sebepleri
8Ara sınav
9Kur’an’ın bu günkü tertibine nasıl kavuştuğu, Kur’an’a hareke ve nokta konulmasının aşamaları
10Kur’an’ın Yedi Harf Üzerine Nazil Olması ve Kıraati Meselesi
11Kıraatin tanımı, Kur'an'da geçen kıraatle ilgili terimler, kıraat kavramları, kıraat imamları
12Halku’l-Kur’an meselesi ve ilgili tartışmalar
13Kur’an’ın tercümesi meselesi, namazda tercümenin okunup okunmayacağı
14Kur’an’da tahrif olduğuna dair iddiaların değerlendirilmesi
15Kur’an ve tarihselcilik tartışmaları
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Suyûtî, el-İtkan fi Ulumi'l-Kur'an, Muhsin Demirci, Kur’an Tarihi Muhammed Hamidullah, Kur’an-ı Kerim Tarihi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma16348
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma324128
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek