Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ163 | İslam Düşünce Tarihi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İslam düşünce Tarihinin seyrini, fikir, kişi ve teori düzeyinde incelemek. dönemsel farklılaşmaları görmek, böylece bütüncül bir bakış açısına sahip olmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Mehmet SEVER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslam düşüncesinin gelişim seyrini
a- kişiler
b- eserler
c- teoriler
d-tartışmalar çerçevesinde öğrenmek ve düşünce tarihine katkılarını ortaya koymaktır. | 2 | Düşünce tarihinin oluşumu için tarih nedir, tarih anlayışı nasıl ortaya çıkmıştır, tarihçinin tarihteki rolü nedir gibi sorulara cevaplar bulunur. | 3 | İslam düşünce tarihinin oluşmasına etki eden mezhepler zihniyet şekilleriyle tasniflenerek konu edilir. | 4 | Düşünce tarihine etki eden mezheplerin oluşumundaki faktörlerden siyasi unsurlar derinlemesine analiz edilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İslam düşüncesine yön veren temel metinler ele alınarak, İslam Düşünce Tarihini tüm perspektifleriyle ortaya konulacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İslam düşüncesi tanımı, konunun sınırlılıkları | | | 2 | İslam Siyasal Düşüncesinin Temelleri | | | 3 | İslâm Düşünce Okulları | | | 4 | İslâm Düşüncesinin Temel Sorunları | | | 5 | Doğu İslâm Filozofları | | | 6 | Batı Endülüs Filozofları | | | 7 | Osmanlı Düşüncesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İslâm Düşüncesinin Batıya Etkisi | | | 10 | Türk-İslam Felsefesi | | | 11 | Felsefe Eleştirileri ve Cevapları (Tehâfütler Geleneği) | | | 12 | Felsefe Eleştirileri ve Cevapları (Tehâfütler Geleneği) | | | 13 | Felsefe Eleştirileri ve Cevapları (Tehâfütler Geleneği) | | | 14 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İslam Düşüncesinin Teşekkül Dönemi, W. Montgomery Watt
İslam Düşüncesi II / İslam Felsefesi Tarihi , Hilmi Ziya Ülken
İslam Düşüncesi , 1,2,3,4. ciltler
Şerhü'l-akaid, Sadüdd,n et-Teftezâni,
El-Fark beyne'l-fırak, Abdülkahir el-Bağdadi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 32 | 4 | 128 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|