Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ153 | Arapça Nahiv I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Cümleleri sentaks/nahiv açısından tahlil edip doğru okuma ve anlama yeteneği kazanma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Abdulkadir YILMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler Arapçanın temel dil bilgisi konuları hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 2 | Öğrenciler konuyu kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Arapçadaki temel dil bilgisi konuları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kelimenin tarifi, kısımları ve harfi cerlerin manaları. | yok | yok | 2 | Arapçada zarf-ı müstekar ve harf-i cerin hazfi | yok | yok | 3 | Elif- nun maddesi konusunun işlenip ardından inne ve kardeşlerinde tahfif konusuna geçilmesi | yok | yok | 4 | Muzari fiili nasb ve cezm edenler konusunun ardından Arapçada şart cümlesi konusunun işlenmesi | yok | yok | 5 | Medih ve zem fiilleri ve irabı | yok | yok | 6 | Müteaddi ve nâkıs fiiller | yok | yok | 7 | İsm-i fail, ism-i meful ve sıfatı müşebbehenin amel şartları | yok | yok | 8 | Ara sınav | yok | yok | 9 | İsm-i tafdil ve masdarın ameli konusu | yok | yok | 10 | Arapçada izafet konusu (lafzi ve manevi izafet) | yok | yok | 11 | Mübteda, haber ve haberin başına fânın gelmesi konusu | yok | yok | 12 | Arapçada irâb konusunun işlenmesi | yok | yok | 13 | Gayr-ı munsarifler ve irabı konusunun işlenmesi | yok | yok | 14 | "طلب العلم" adlı metindeki birkaç cümlenin irabı | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 13 | 13 | 169 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|