BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Tİ125İslami Düşünce TarihiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İslam düşünce Tarihinin seyrini, fikir, kişi ve teori düzeyinde incelemek. dönemsel farklılaşmaları görmek, böylece bütüncül bir bakış açısına sahip olmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Mehmet SEVER
Öğrenme Çıktıları
1İslam düşüncesinin gelişim seyrini a- kişiler b- eserler c- teoriler d-tartışmalar çerçevesinde öğrenmek ve düşünce tarihine katkılarını ortaya koymaktır.
2Düşünce tarihinin oluşumu için tarih nedir, tarih anlayışı nasıl ortaya çıkmıştır, tarihçinin tarihteki rolü nedir gibi sorulara cevaplar bulunur.
3İslam düşünce tarihinin oluşmasına etki eden mezhepler zihniyet şekilleriyle tasniflenerek konu edilir.
4Düşünce tarihine etki eden mezheplerin oluşumundaki faktörlerden siyasi unsurlar derinlemesine analiz edilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İslam düşüncesine yön veren temel metinler ele alınarak, İslam Düşünce Tarihini tüm perspektifleriyle ortaya konulacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İslam düşüncesi tanımı, konunun sınırlılıkları
2İslam Siyasal Düşüncesinin Temelleri
3İslâm Düşünce Okulları
4İslâm Düşüncesinin Temel Sorunları
5Doğu İslâm Filozofları
6Batı Endülüs Filozofları
7Osmanlı Düşüncesi
8Ara Sınav
9İslâm Düşüncesinin Batıya Etkisi
10Türk-İslam Felsefesi
11Felsefe Eleştirileri ve Cevapları (Tehâfütler Geleneği)
12Felsefe Eleştirileri ve Cevapları (Tehâfütler Geleneği)
13Felsefe Eleştirileri ve Cevapları (Tehâfütler Geleneği)
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İslam Düşüncesinin Teşekkül Dönemi, W. Montgomery Watt İslam Düşüncesi II / İslam Felsefesi Tarihi , Hilmi Ziya Ülken İslam Düşüncesi , 1,2,3,4. ciltler Şerhü'l-akaid, Sadüdd,n et-Teftezâni, El-Fark beyne'l-fırak, Abdülkahir el-Bağdadi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma16348
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma324128
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek