BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Tİ156YKur'an'ı Anlamada YöntemlerSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Kur’ân’ı doğru anlama yöntemlerini öğrenebilme, Kur'an'ın yorumundaki sapmaları görebilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Resul ERTUĞRUL
Öğrenme Çıktıları
1Kur’an’ın anlaşılmasına yönelik yöntemleri kavrama
2Klasik ve modern tefsir metotlarını öğrenebilme
3Kur’an’ı anlamada kullanılan metotların mukayesesini yapabilme
4Alana ait sorunları tespit edebilme, alternatif yöntemler sunabilme
5Alana ait metodolojiyi kavrama ve doğru kullanabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kur’an’ın anlaşılmasına yönelik yöntemleri kavrama. Kur'an'a tarafsız, ön yargısız bakabilme yeteneği geliştirebilme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kur'an'ın Allah kelamı olmasının delilleri
2Kur’an’ın üslubu, yöntemi ve anlatım teknikleri
3Kur’an ve anlama sorununun mahiyeti
4Kur’an ve yeni anlama yöntemleri, Kur’ân’ı metodolojik anlama
5Tefsirde çeşitlilik ve mezhep-meşrep refleksi; Kur’an’ı tarafsız, önkoşulsuz ve önyargısız anlama
6Kur’an’ı anlamada iç bağlam ve dış bağlam
7Ayetleri iniş sırasına göre arka planıyla birlikte okumanın Kur’an’ı anlamaya katkısı
8ARA SINAV
9Kur’an’ın anlaşılmasında gâî yorum
10Kur’an’a parçacı ve bütüncül yaklaşım
11Ulûmu’l-Kur’an’ın Kur’an’ı anlamaya katkısı
12Kur’an’ı anlama çabasının merkezine temel kaynak olarak Kur’an-ı Kerim’i koymak
13Nüzul ortamının ve nüzul sebeplerinin Kur’an’ı anlamaya katkısı
14Kur’an’ı anlamada Hz. Peygamberin, sahabe ve tabiîn’in tefsirlerinden yararlanma
15Nüzul dönemi Arapçasına ve diğer İslami ilimlere vukufiyetin Kur’an’ı anlamaya katkısı
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yusuf Işıcık, Kur’an’ı Anlamada Temel İlkeler. Mehmet Emin Maşalı, Kur’an’ın Anlaşılmasında Gâî Yorum. Zafer Koç, Kur’an Tefsirinde Yöntem Arayışları, (Doktora Tezi) Ankara 2007. Celal Kırca, “Kur’ân’ı Anlama Sorunları ve Yöntemleri”, bilimname düşünce platformu XXVI, 2014/1, 7-24. Toshihiko İzutsu, Kur'an'da Allah ve İnsan. İzzet Derveze, Kur’an’ı Anlamada Usul. Muhammed Gazali, Kuranı Anlamada Yöntem.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma16348
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma324128
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek