Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ106Y | Arapça Edebi Metinler II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Arapça edebi metinler yardımıyla edebi metinlerde kullanılan dili okuyup, anlama. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Lütfi ÖZBEYi |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Arapça edebi metin türlerini tanır. | 2 | Bu metinleri anlama alışkanlığı kazanır. | 3 | Arapça yeni önemli metin yazarlarını ve metin dilini tanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Arapça önemli Edebi Metin yazarları ve onların önemli seçmelerinden örnekler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Arapça edebi metin türlerini tanıma. | yok | yok | 2 | نهر بلا شطآن adlı metnin okunup tercüme edilmesi. | yok | yok | 3 | البدلة adlı metnin okunup tercüme edilmesi. | yok | yok | 4 | Ziyaretlere ilişkin yaygın cümle kalıplarını, basına ait metinler üzerinde gözlemleme ve bunları cümle içinde kullanabilme. | yok | yok | 5 | رحلة إلى مرافئ النجوم adlı metnin okunması ve tercüme edilmesi | yok | yok | 6 | Modern Arap diliyle değişik mercilere mesaj verme veya gönderme, mesajların yazılı veya şifahi olarak yapılması. | yok | yok | 7 | العهد adlı şiirin okunması ve tercüme edilmesi. | yok | yok | 8 | Vize Sınavı | yok | yok | 9 | Modern Arap dilinde, edilgen çatıların inşasında en sık kullanılan kalıplardan biri olan TEMME + MASTAR yapısının tanıtılması ve örnek cümleler üzerinde alıştırmalar yapılması. | yok | yok | 10 | Uzun paragrafları birbirine bağlayan yapılardan KEMÂ, RAĞME ENNE, HAYSU, ZÂLİKE LİENNE ve KULL MİN gibi yapıların anlama katkıları ve çözümlemeleri üzerinde durma. | yok | yok | 11 | Modern Arap dilinde yaygın kullanılan kelime, atasözü ve deyimler ve bunların Türkçe karşılığı. | yok | yok | 12 | Toplantı yapma, erteleme, iptal etme; görüşmelerde bulunma, anlaşmaya varma, anlaşmayı imzalama gibi temel kavramlara karşılık gelen Arapça terimlerin tanıtılması. | yok | yok | 13 | حب وعصافير adlı metnin okunması ve tercüme edilmesi | yok | yok | 14 | رثاء الأندلس adlı şiirin okunması. | yok | yok | 15 | !ما الفائدة adlı şiirin okunması. | yok | yok | 16 | Final Sınavı | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cüneyt Eren-Vecih Uzunoğlu, Çağdaş Arapça Metinleri, Rağbet, İstanbul 2012. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|