|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ119Y | Kur'an Tarihi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Kur’an’ın tarihi hakkında ayrıntılı ve tafsilatlı vermek, Kur'an'ın hangi aşamalardan geçerek günümüze nasıl intikal ettiğini bilmek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Resul ERTUĞRUL; Dr. Öğr. Üyesi Numan ÇAKIR | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kur´an´ın tanımını, vahyin tarifini ve vahiy çeşitlerini açıklar. | 2 | Vahyin mahiyetini, unsurlarını, çeşitlerini ve Hz. Peygamber'e nasıl vahyedildiğini açıklar | 3 | Kur’ân’ın Tarihini, toplanmasını ve çoğaltılmasını açıklar. | 4 | Mushaf’ın nasıl muhafaza edilerek günümüze intikal ettiğini kavrar | 5 | Elde ettiği bilgileri bilimsel çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir, bulguları yorumlama ve tenkit etme becerisi kazanır |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Vahiy, peygamberlik, Kur’an’ın Hz. Peygamber'e nüzulü, Kur'an'ın yazılması, Mushaf haline getirilmesi, çoğaltılması, resmü’l-mushaf | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kur’an’ın tanımı, isim ve sıfatları | | | 2 | Kur´an´ın mahiyeti ve tarihiyle ilgili genel bilgiler. | | | 3 | Vahiy, Kur'an vahyinin başlangıcı, vahyin keyfiyeti, Hz. Peygamber'e vahyin gelme şekilleri | | | 4 | Gelen vahiylerin nasıl korunduğu, vahiy katiplerinin isimleri, vahyin hangi malzemelere kaydedildiği | | | 5 | Kur’an’ın nasıl kitap haline geldiği, sahabenin Kur'an'ı ezberlenmesi, Hz. Peygamber dönemindeki yazımı | | | 6 | Kur’an’ın derlenip bir kitap haline getirilmesi, mushaf adının verilmesi | | | 7 | Kur’an’ın nüshalarının çoğaltılması, çoğaltmada hangi usulün takip edildiği, bu heyette kimlerin yer aldığı, Zeyd b. Sabit'in bu heyette yer almasının sebepleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kur’an’ın bu günkü tertibine nasıl kavuştuğu, Kur’an’a hareke ve nokta konulmasının aşamaları | | | 10 | Kur’an’ın Yedi Harf Üzerine Nazil Olması ve Kıraati Meselesi | | | 11 | Kıraatin tanımı, Kur'an'da geçen kıraatle ilgili terimler, kıraat kavramları, kıraat imamları | | | 12 | Halku’l-Kur’an meselesi ve ilgili tartışmalar | | | 13 | Kur’an’ın tercümesi meselesi, namazda tercümenin okunup okunmayacağı | | | 14 | Kur’an’da tahrif olduğuna dair iddiaların değerlendirilmesi | | | 15 | Kur’an ve tarihselcilik tartışmaları | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Suyûtî, el-İtkan fi Ulumi'l-Kur'an,
Muhsin Demirci, Kur’an Tarihi, İstanbul: MİFAV Yayınları, 2014.
Muhammed Hamidullah, Kur’an-ı Kerim Tarihi, İstanbul: Beyan Yayınları, 2016. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 32 | 4 | 128 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|