|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ115Y | Kur'an Kıssalarını Anlama | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Kıssa kavramını analiz etmeyi, kıssa ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı, kıssaların anlatım tekniği ve Kur'an’daki kıssaların güncel hayatımızdaki yeri ile ilgili yorumlama bilgi ve becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Resul ERTUĞRUL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kıssa kavramını ve Kur'an kıssalarını analiz eder | 2 | Kuran kıssalarının yorum farklarını karşılaştırır | 3 | Kuran kıssalarının tarihi açıdan değerini tartışır | 4 | Kur'an'da kıssaların anlatım metodunu bilir ve örneklendirir | 5 | Kur'an kıssalarının günümüze yansıyan mesajlarını tespit eder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Kıssaların hikâye, tarih ve darbımeselden farklarını ortaya koymak, kıssaların analizini yapmak, kıssaların anlatım tekniğini kavrayıp, doğru bir şekilde yorumlanmasına ve verilen mesajların doğru kavranmasına katkı sağlamak. Eğitimde kıssaların yeri ve önemi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kıssa kavramının analizi, Kıssaların önemi, gaye ve hedefleri | | | 2 | Kur'an kıssalarının çeşitleri ve özellikleri | | | 3 | Kıssaların anlatım tekniği ve edebi değeri | | | 4 | Kur'an kıssalarının kaynağı ve tarihi gerçeklik değeri | | | 5 | Kitab-ı Mukaddes ve Kur’an’daki kıssaların karşılaştırılması | | | 6 | Kıssalarının anlaşılması ve yorumlanmasında izlenmesi gereken yöntem | | | 7 | Kıssaların yorumlanması ve çıkarılacak ilkeler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Hz. Âdem kıssası | | | 10 | Hz. Nuh kıssası | | | 11 | Hz. İbrahim kıssası | | | 12 | Hz. Yusuf kıssası | | | 13 | Hz. Zekeriyya ve Hz. Meryem kıssası | | | 14 | Helak olan kavimler, Ad, Semud ve Lut kavmi | | | 15 | Medyen, Eyke kavimleri, Firavun ve kavmi | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | M. Sait Şimşek, Kur'an Kıssalarına Giriş, Yöneliş yay.,
Ali SAYI, Kur'an'da Kıssa Kavramı Üzerine, D.E.Ü ilahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı IX, izmir 1995, ss.145-196.
İdris ŞENGÜL, Kur’ân Kıssaları Üzerine, İzmir 1994.
Şehmus Demir, Mitoloji Kur'an Kıssaları ve Tarihi Gerçeklik, İstanbul 2003.
Şinasi GÜNDÜZ, “Kur’ân Kıssalarının Kaynağı Eski Ahit mi? (Yapı, Muhteva ve Kaynak Açısından Torah Kıssaları)”, Kur’ân Kıssalarının Anlam ve Değeri (VI. Kur’ân Haftası Kur’ân Sempozyumu Tebliğleri), Fecr Yayınevi, 1. Baskı, Ankara 1998.
Aldemir, Halil, Vahiy Öncesi Kur'an Kıssalarının Bilinebilirliği , Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi. 2011, cilt: XI, sayı: 1, s. 195-218.
Kara, Mustafa, Kur’ân Kıssalarında Konu ve Kapsam Merkezli Bir Analizi, İslâmî İlimler Dergisi, 2014, c IX, sy 1, s. 69-102
Resul Ertuğrul, "Helak Olan Kavimlerde Suç-Ceza Uyumu -I-", Bayburt Üniv. İlahiyat Fak. Dergisi, 2017, sy. 5, s. 165-185
Resul Ertuğrul, "Helak Olan Kavimlerde Suç-Ceza Uyumu -II-" Bayburt Üniv. İlahiyat Fak. Dergisi, 2018, Cilt: 4 Sayı: 7 (Haziran 2018) 145-173.
Mehmet Okuyan, Kıssalar Ne Söyler?, Düşün Yayıncılık, 2017. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 32 | 4 | 128 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|