Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ111Y | Medya Arapçası I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Arapça modern metinler yardımıyla medyada kullanılan dili okuyup, anlama, dil öğrenimindeki bilgilerini güncel olaylarla bağlantılı uygulamalar yaparak canlı dil öğrenimi gerçekleştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Lütfi ÖZBEY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Arapça Modern Metin Türlerini Tanır. | 2 | Arapça Metinleri Eski ya da Yeni Olduklarını Anlar. | 3 | Bu Metinleri Anlama Alışkanlığı Kazanır ve temel güncel Arapça kaynaklarını anlar. | 4 | Arapça Yeni Önemli Metin Yazarlarını ve metin dilini Tanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Arapça önemli Edebi Metin yazarları ve onların önemli seçmelerinden örnekler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Modern Arapça temel kaynakları tanıma. | | | 2 | Modern metinlere dair klişe giriş cümlelerini örnek metinler üzerinden takip etme. | | | 3 | Ülke liderleri veya siyasi parti başkanlarının ziyaretlerini, ziyaret sürelerini ve maksatlarını ifade eden temel şablonların gösterimi. | | | 4 | Ziyaretlere ilişkin yaygın cümle kalıplarını, basına ait metinler üzerinde gözlemleme ve bunları cümle içinde kullanabilme. | | | 5 | Bağlaçlar yardımıyla birbirine eklene eklene iyice uzamış olan cümlenin veya paragrafın (özne, nesne, zaman, mekan ve amaçtan oluşan) ana unsurlarını tayin etme; bunları örnek paragraflar üzerinde uygulama. | | | 6 | Modern Arap diliyle değişik mercilere mesaj verme veya gönderme, mesajların yazılı veya şifahi olarak yapılması. | | | 7 | Devlet ricali arasında birbirini kabul etme, birbiriyle görüşme durumlarını ifade eden kalıpların gösterilmesi. | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Modern Arap dilinde, edilgen çatıların inşasında en sık kullanılan kalıplardan biri olan TEMME + MASTAR yapısının tanıtılması ve örnek cümleler üzerinde alıştırmalar yapılması. | | | 10 | Uzun paragrafları birbirine bağlayan yapılardan KEMÂ, RAĞME ENNE, HAYSU, ZÂLİKE LİENNE ve KULL MİN gibi yapıların anlama katkıları ve çözümlemeleri üzerinde durma. | | | 11 | Modern Arap dilinde yaygın kullanılan kelime, atasözü ve deyimler ve bunların Türkçe karşılığı. | | | 12 | Toplantı yapma, erteleme, iptal etme; görüşmelerde bulunma, anlaşmaya varma, anlaşmayı imzalama gibi temel kavramlara karşılık gelen Arapça terimlerin tanıtılması. | | | 13 | Arap basınında uygulanan ikili tarih verme (hicri ve miladi) usulüne uygun alıştırma egzersizleri yapma. | | | 14 | Ekonomi alanında Arapça bir haber okuma. | | | 15 | Siyaset alanında Arapça haber okuma. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tahsin Deliçay, Medya Arapçası, Cantaş, İstanbul 2011.
Cüneyt Eren-Vecih Uzunoğlu, Çağdaş Arapça Metinleri, Rağbet, İstanbul 2012. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|