BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Tİ111YMedya Arapçası ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Arapça modern metinler yardımıyla medyada kullanılan dili okuyup, anlama, dil öğrenimindeki bilgilerini güncel olaylarla bağlantılı uygulamalar yaparak canlı dil öğrenimi gerçekleştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Lütfi ÖZBEY
Öğrenme Çıktıları
1Arapça Modern Metin Türlerini Tanır.
2Arapça Metinleri Eski ya da Yeni Olduklarını Anlar.
3Bu Metinleri Anlama Alışkanlığı Kazanır ve temel güncel Arapça kaynaklarını anlar.
4Arapça Yeni Önemli Metin Yazarlarını ve metin dilini Tanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Arapça önemli Edebi Metin yazarları ve onların önemli seçmelerinden örnekler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Modern Arapça temel kaynakları tanıma.
2Modern metinlere dair klişe giriş cümlelerini örnek metinler üzerinden takip etme.
3Ülke liderleri veya siyasi parti başkanlarının ziyaretlerini, ziyaret sürelerini ve maksatlarını ifade eden temel şablonların gösterimi.
4Ziyaretlere ilişkin yaygın cümle kalıplarını, basına ait metinler üzerinde gözlemleme ve bunları cümle içinde kullanabilme.
5Bağlaçlar yardımıyla birbirine eklene eklene iyice uzamış olan cümlenin veya paragrafın (özne, nesne, zaman, mekan ve amaçtan oluşan) ana unsurlarını tayin etme; bunları örnek paragraflar üzerinde uygulama.
6Modern Arap diliyle değişik mercilere mesaj verme veya gönderme, mesajların yazılı veya şifahi olarak yapılması.
7Devlet ricali arasında birbirini kabul etme, birbiriyle görüşme durumlarını ifade eden kalıpların gösterilmesi.
8Vize Sınavı
9Modern Arap dilinde, edilgen çatıların inşasında en sık kullanılan kalıplardan biri olan TEMME + MASTAR yapısının tanıtılması ve örnek cümleler üzerinde alıştırmalar yapılması.
10Uzun paragrafları birbirine bağlayan yapılardan KEMÂ, RAĞME ENNE, HAYSU, ZÂLİKE LİENNE ve KULL MİN gibi yapıların anlama katkıları ve çözümlemeleri üzerinde durma.
11Modern Arap dilinde yaygın kullanılan kelime, atasözü ve deyimler ve bunların Türkçe karşılığı.
12Toplantı yapma, erteleme, iptal etme; görüşmelerde bulunma, anlaşmaya varma, anlaşmayı imzalama gibi temel kavramlara karşılık gelen Arapça terimlerin tanıtılması.
13Arap basınında uygulanan ikili tarih verme (hicri ve miladi) usulüne uygun alıştırma egzersizleri yapma.
14Ekonomi alanında Arapça bir haber okuma.
15Siyaset alanında Arapça haber okuma.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tahsin Deliçay, Medya Arapçası, Cantaş, İstanbul 2011. Cüneyt Eren-Vecih Uzunoğlu, Çağdaş Arapça Metinleri, Rağbet, İstanbul 2012.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Ev Ödevi140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer224
Bireysel Çalışma12672
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek