BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Tİ213Çağdaş Hadis ProblemleriSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Günümüzde hadis ilmi, hadis tarihi ve hadis usulü ile ilgili olarak tartışma konusu olan problemlerin tespit ve çözümleri konusunda öğrenciyi kanaat sahibi kılmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Selçuk COŞKUN
Öğrenme Çıktıları
1Günümüzde hadis ve sünnet kavramları konusunda ortaya çıkan yeni tanım ve yaklaşımları analiz eder.
2Sünnetin günümüz için anlamı, önemi ve değeri konusunda temel bilgi ve yaklaşımları değerlendirir.
3Sünnete yöneltilen itirazlar ve tenkitleri tahlil eder.
4Çağımızda ortaya çıkan sünnete yönelik farklı yaklaşımları tanır.
5Oryantalisterin ve modernistlerin sünnet hakkındaki yaklaşımlarını değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
.
Dersin İçeriği
Bu derste hadis ve sünnetin tanımı, dindeki yeri ve önemi, geçmişten günümüze hadis karşıtlığı, hadise yöneltilen tenkitler ve cevapları, günümüzde tartışma konusu olan hadisle ilgili problemler ele alınıp tartışılmakta ve çözümler üzerinde durulmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sünnet ve Hadisin Mahiyeti...
2Sünnetin Kaynağı..
3Sünnetin Önemi ve Bağlayıcılığı..
4Sünnetin Bilgi Değeri..
5Sünnetin Etkisi ve Günümüz İçin Anlamı..
6Sünnet Karşıtlığının Tarihçesi ve Yöneltilen İtirazlar..
7Sünnete Yöneltilen İtirazlara Cevaplar..
8Ara Sınav..
9Sünnete Yöneltilen İtirazlar Hakkında Genel Değerlendirmeler..
10Hadis Külliyatına Yöneltilen Tenkitler..
11Sahabeye Yöneltilen Tenkitler..
12Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Mana Rivayetiq..
13Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Sened Tenkidi..
14Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Metin Tenkidi..
15Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Metin Tenkidi..
16final sınavı..
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1] el-Kardavi, Yusuf, Sünneti Anlamada Yöntem, trc. Bünyamin Erul, Kayseri 1993 (Rey Yayıncılık).[2] Kırbaşoğlu, M. Hayri, İslam Düşüncesinde Sünnet, Ankara 1993 (Fecr Yayınevi).[3] Brown, Daniel, İslam Düşüncesinde Sünneti Yeniden Düşünmek, trc. Sabri Kızılkaya-Salih Özer, Ankara 2002 (Ankara Okulu).[4] Aydınlı, Abdullah, Hadiste Tespit Yöntemi, İstanbul 2003 (Kitabevi)[5] Osmani, M. Taki, Sünnetin Değeri ve Bağlayıcılığı, trc. Mehmet Özşenel, İzmir 2007 (Işık Akademi Yayınları).[6] Erdoğan, Mehmet, Vahiy-Akıl Dengesi Açısından Sünnet, İstanbul 2001 (İFAV Yayınları).[7] Polat, Salahattin, Hadis Araştırmaları, İstanbul 1997 (İnsan Yayınları).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma41560
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma42080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek