Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ213 | Çağdaş Hadis Problemleri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Günümüzde hadis ilmi, hadis tarihi ve hadis usulü ile ilgili olarak tartışma konusu olan problemlerin tespit ve çözümleri konusunda öğrenciyi kanaat sahibi kılmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Selçuk COŞKUN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Günümüzde hadis ve sünnet kavramları konusunda ortaya çıkan yeni tanım ve yaklaşımları analiz eder. | 2 | Sünnetin günümüz için anlamı, önemi ve değeri konusunda temel bilgi ve yaklaşımları değerlendirir. | 3 | Sünnete yöneltilen itirazlar ve tenkitleri tahlil eder. | 4 | Çağımızda ortaya çıkan sünnete yönelik farklı yaklaşımları tanır. | 5 | Oryantalisterin ve modernistlerin sünnet hakkındaki yaklaşımlarını değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
. |
Dersin İçeriği |
Bu derste hadis ve sünnetin tanımı, dindeki yeri ve önemi, geçmişten günümüze hadis karşıtlığı, hadise yöneltilen tenkitler ve cevapları, günümüzde tartışma konusu olan hadisle ilgili problemler ele alınıp tartışılmakta ve çözümler üzerinde durulmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sünnet ve Hadisin Mahiyeti. | . | . | 2 | Sünnetin Kaynağı | . | . | 3 | Sünnetin Önemi ve Bağlayıcılığı | . | . | 4 | Sünnetin Bilgi Değeri | . | . | 5 | Sünnetin Etkisi ve Günümüz İçin Anlamı | . | . | 6 | Sünnet Karşıtlığının Tarihçesi ve Yöneltilen İtirazlar | . | . | 7 | Sünnete Yöneltilen İtirazlara Cevaplar | . | . | 8 | Ara Sınav | . | . | 9 | Sünnete Yöneltilen İtirazlar Hakkında Genel Değerlendirmeler | . | . | 10 | Hadis Külliyatına Yöneltilen Tenkitler | . | . | 11 | Sahabeye Yöneltilen Tenkitler | . | . | 12 | Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Mana Rivayetiq | . | . | 13 | Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Sened Tenkidi | . | . | 14 | Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Metin Tenkidi | . | . | 15 | Hadisin Nakline Yönelik Eleştiriler: Metin Tenkidi | . | . | 16 | final sınavı | . | . |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1] el-Kardavi, Yusuf, Sünneti Anlamada Yöntem, trc. Bünyamin Erul, Kayseri 1993 (Rey Yayıncılık).[2] Kırbaşoğlu, M. Hayri, İslam Düşüncesinde Sünnet, Ankara 1993 (Fecr Yayınevi).[3] Brown, Daniel, İslam Düşüncesinde Sünneti Yeniden Düşünmek, trc. Sabri Kızılkaya-Salih Özer, Ankara 2002 (Ankara Okulu).[4] Aydınlı, Abdullah, Hadiste Tespit Yöntemi, İstanbul 2003 (Kitabevi)[5] Osmani, M. Taki, Sünnetin Değeri ve Bağlayıcılığı, trc. Mehmet Özşenel, İzmir 2007 (Işık Akademi Yayınları).[6] Erdoğan, Mehmet, Vahiy-Akıl Dengesi Açısından Sünnet, İstanbul 2001 (İFAV Yayınları).[7] Polat, Salahattin, Hadis Araştırmaları, İstanbul 1997 (İnsan Yayınları). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | . |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 15 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 20 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|