Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Tİ220 | Modern Tercüme Teknikleri II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Özellikle anadil (Türkçe) den öğrenilen dil (Arapça) e tercüme becerisi kazanmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Üzeyir TUNA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Nahivdeki tüm konularla ilgili cümle yapılarında Arapçadan Türkçeye; Türkçeden Arapçaya tercüme becerisi kazanmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Çeviri teknikleri ile ilgili yardımcı ders kitapları |
Dersin İçeriği |
1. ÜNİTE
İNNE [إنَّ] ve BENZERLERİ
CİNSİNİ NEFY EDEN LÂ [لا]
2. ÜNİTE
KÂNE [كَانَ] ve BENZERLERİ
MUKÂRABE, RECÂ ve ŞURÛ‘ FİİLLERİ
3. ÜNİTE
HÂL / SÂHİBU’L-HÂL ve HÂL ÇEŞİTLERİ
4. ÜNİTE
İSTİSNÂ
5. DERS
NEFİY EDÂTLARI
6. DERS
MEBNÎ, MU‘REB ve İ‘RAB ÇEŞİTLERİ
7. DERS
MÂZÎ, MUZÂRİ‘ ve EMÎR
FİİLLERİNİN MEBNÎLİK HALLERİ
8. Ara sınav
9. ÜNİTE
GAYR-I MUNSARIF
10. ÜNİTE
MÜNÂDÂ
11. ÜNİTE
İSM-İ FÂİL ve İSM-İ MEF’ÛL
12. DERS
MASTARLAR
13. DERS
SIFAT-I MÜŞEBBEHE
14. DERS
İSM-İ ZAMÂN ve İSM-İ MEKÂN
15. DERS
İSM-İ ÂLET
16. ÜNİTE
İSM-İ MENSÛB |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. ÜNİTE
İNNE [إنَّ] ve BENZERLERİ
CİNSİNİ NEFY EDEN LÂ [لا] | Yok | Yok | 2 | KÂNE [كَانَ] ve BENZERLERİ
MUKÂRABE, RECÂ ve ŞURÛ‘ FİİLLERİ | Yok | Yok | 3 | HÂL / SÂHİBU’L-HÂL ve HÂL ÇEŞİTLERİ | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
"Konu Bazlı, Arapçadan Türkçeye - Türkçeden Arapçaya Tercüme Teknikleri II" ders notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 4 | 25 | 100 |
Final Sınavı | 4 | 20 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|