BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Tİ211Kelam Düşüncesinin Teşekkül DevriSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İslam Düşüncesi tarihinde meydana gelen önemli Kelamî ekoller ve düşüncelerini tanımak suretiyle fikir hürriyetini anlamaya katkı sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Abdulaziz ARTIŞ
Öğrenme Çıktıları
1İslam Düşüncesinin Gelişmesi hakkında, genel bilgi sahibi olma
2İslam Düşünce Tarihinde meydana gelen Mezheplerin kelamî düşüncelerini tarihî, siyâsî ve ictimâî şartlarla irtibatlandırarak anlamak ve yorumlayabilme
3Tarih içinde hangi kelamı ekoller ortaya çıkmış, sosyal, kültürel ve siyasal şartlardan nasıl etkilenmiş, bu ortamlara ne gibi etki yapmış bu gibi hususları irdelebilmek
4Ortaya atılan görüşün İslam Tefekküründeki yeri ve değerini tâyın etmek değil, kendi inancına göre doğru veya yanlışlığını gösterip, benimsediği görüşü savunabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
İslam Düşüncesi tarihinde meydana gelen mezheplerin metodu, görüşleri, faaliyetleri ve İslam Düşüncesine katkısı ele alınacaktır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İlk Devirler, Hâricîler..
2İlk Hâricîler, Esas İnançları ve İtikâdî gelişmeler::
3Emevîler Devrindeki İlk Şîî Olayları::
4Umûmî Dînî Hareket, Hareketin Fikrî Vecheleri::
5Allah’ın Olayları Takdîri:.
6Kaderiyye ve Kaderciliğin Değişmesi ::
7İmân ve Cemâat, Benimsenmiş Batılı Görüş::
8ARA SINAV::
9Abbâsî İdaresinin Nazarî Temelleri ::
10Sistematik Akıl Yürütmenin ve Kelâmın Başlangıcı ::
11Mu’tezililiğin Doğuşu ::
12Mu’tezililiğin düşünce sistemi::
13Sünnîlik ve Şîîliğin Kutuplaşması ::
14Sünnî Kelamın Kemale Ermesi ::
15FİNAL SINAV::
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
W. Watt, İslam düşüncesinin teşekkül devri; Abdülhamîd, İslam'da İ'tikâdî Mezhepler ve Akâid Esasları; Muhit Mert, Kelam tarihinin problemleri; Cağfer Karadaş; Ana Hatlarıyla Kelâm Tarihi;
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma31545
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma42080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek