Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SE106 | Yazma Öğretimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yazmanın teorik temelleri ile ilgili bilgi vermek ve önemini kavratmak, yazma öğrenme alanının ilkokul programına yansımasına dikkat çekmek, yazma öğretiminde etkili yöntem ve stratejiler hakkında farkındalık oluşturmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Hülya KODAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yazı öğretimi ile ilgili temel kavram, teori ve değişkenler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Yazma becerisinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik yeterlilik geliştirir. | 3 | Yazı bozukluklarının (disgrafi) tanılanması ve giderilmesine yönelik deneyim kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Yazmaya ilişkin temel kavramlar, yazı öğretimin ilkokulda önemi, yazma gelişimi süreci, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yazma becerisinin gelişim süreci. | | | 2 | Yazı öğretimi teori ve modelleri. | | | 3 | Türkiye’de ve dünyada yazı araştırmaları | | | 4 | Türkiye’de yazı programlarına tarihsel bakış. | | | 5 | Dünyada yazı öğretimine yönelik yaklaşım ve uygulamalar. | | | 6 | Yazı öğretiminde etkili olan faktörler (bilişsel, psikolojik, bedensel vb.) | | | 7 | Vize | | | 8 | Yazıda okunaklılık ve içeriğin geliştirilmesi. | | | 9 | Yazıyı değerlendirme yöntem ve yaklaşımları | | | 10 | Yazıyı değerlendirme yöntem ve yaklaşımları. | | | 11 |
Yazı bozuklukları/yazma güçlükleri (disgrafi) ve tanılanması.
| | | 12 | Yazı bozuklukları/yazma güçlükleri (disgrafi) ve tanılanması. | | | 13 | Yazı bozuklukları/yazma güçlükleri (disgrafi) giderilmesine yönelik yaklaşım ve uygulamalar.
| | | 14 | Yazı bozuklukları/yazma güçlükleri (disgrafi) giderilmesine yönelik yaklaşım ve uygulamalar. | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akyol, H. (2010). Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem.
Akyol, H. (2011). İlk okuma yazma öğretimi.Ankara: Pegem.
Graham, S. (2006). Writing. In P. A. Alexander & P. H. Winne (Eds).
Akyol, H. (2010). Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem. Akyol, H. (2011).
İlk okuma yazma öğretimi.Ankara: Pegem.
Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel.
Hofmeister, A. M. (1992). Handwriting Resource Book Online: http://www.usu.edu/teachall/text/lan...ms/writing.htm
Özbay, M. (2011). Yazma eğitimi. Ankara: Pegem.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 4 | 8 | 32 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|