BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SE106Yazma ÖğretimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yazmanın teorik temelleri ile ilgili bilgi vermek ve önemini kavratmak, yazma öğrenme alanının ilkokul programına yansımasına dikkat çekmek, yazma öğretiminde etkili yöntem ve stratejiler hakkında farkındalık oluşturmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hülya KODAN
Öğrenme Çıktıları
1Yazı öğretimi ile ilgili temel kavram, teori ve değişkenler hakkında bilgi sahibi olur.
2Yazma becerisinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik yeterlilik geliştirir.
3Yazı bozukluklarının (disgrafi) tanılanması ve giderilmesine yönelik deneyim kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Yazmaya ilişkin temel kavramlar, yazı öğretimin ilkokulda önemi, yazma gelişimi süreci,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yazma becerisinin gelişim süreci.
2Yazı öğretimi teori ve modelleri.
3Türkiye’de ve dünyada yazı araştırmaları
4Türkiye’de yazı programlarına tarihsel bakış.
5Dünyada yazı öğretimine yönelik yaklaşım ve uygulamalar.
6Yazı öğretiminde etkili olan faktörler (bilişsel, psikolojik, bedensel vb.)
7Vize
8Yazıda okunaklılık ve içeriğin geliştirilmesi.
9Yazıyı değerlendirme yöntem ve yaklaşımları
10Yazıyı değerlendirme yöntem ve yaklaşımları.
11 Yazı bozuklukları/yazma güçlükleri (disgrafi) ve tanılanması.
12Yazı bozuklukları/yazma güçlükleri (disgrafi) ve tanılanması.
13 Yazı bozuklukları/yazma güçlükleri (disgrafi) giderilmesine yönelik yaklaşım ve uygulamalar.
14Yazı bozuklukları/yazma güçlükleri (disgrafi) giderilmesine yönelik yaklaşım ve uygulamalar.
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akyol, H. (2010). Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem. Akyol, H. (2011). İlk okuma yazma öğretimi.Ankara: Pegem. Graham, S. (2006). Writing. In P. A. Alexander & P. H. Winne (Eds). Akyol, H. (2010). Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem. Akyol, H. (2011). İlk okuma yazma öğretimi.Ankara: Pegem. Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel. Hofmeister, A. M. (1992). Handwriting Resource Book Online: http://www.usu.edu/teachall/text/lan...ms/writing.htm Özbay, M. (2011). Yazma eğitimi. Ankara: Pegem.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım11010
Bireysel Çalışma51470
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma51050
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma4832
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek