BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SE117İlkokul Matematiğinin ÖğretimiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Matematik öğretiminin amaçlarını, matematik öğretiminde kullanabilecekleri temel strateji ve yöntemleri kavratmak, ilkokul matematik programını tanıtmak, matematik eğitimindeki önemli beceriler konusunda bilgi ve beceri kazandırmak ve bunlara uygun etkinlikler geliştirebilme becerileri geliştirmelerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11. Öğrenciler, matematik öğretimin amacı ve ilkelerini açıklayabileceklerdir
21. Öğrenciler, matematik öğretirken kullanacağı yöntemler hakkında bilgi ve beceriye sahip olabileceklerdir
31. Öğrenciler, matematik öğretirken bilgi teknolojilerinden yararlanabileceklerdir
41. Öğrenciler, matematik programının içeriği hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir
51. Öğrenciler, ilkokul matematik konularının içeriği hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de) ; matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb. ) bilgi teknolojilerini kullanma, çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb. ) ; basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; Aritmetik işlemler, İlkokul matematik dersi 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri. Staj Durumu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri Matematik öğretiminin tarihçesi
2Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme öğrenme stratejileri Belli başlı öğrenme teorileri ve matematik öğreniminde kullanımı
3lköğretim matematik programının kapsamı, amacı ve özellikler Matematik eğitiminde önemli beceriler
4Grup çalışması yoluyla öğrenme Problem çözme yoluyla öğrenme
5Çocukta sayı kavramının gelişimi Doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri Programdaki kazanımlara uygun etkinlik örnekleri
6Doğal sayılarla toplama ve çıkarma Program kazanımlarına uygun doğal sayılarda toplama ve çıkarma işlemlerine yönelik etkinlik örnekleri
7Doğal sayılarla çarpma: Program kazanımlarına uygun doğal sayılarla çarpma işlemine yönelik etkinlik örnekleri
8Ara sınav
9Doğal sayılarla bölme işlemi: Program kazanımlara uygun bölme işlemine yönelik etkinlik örnekleri Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
10 Kesirler, Kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri Kesirlerin farlı anlamları, kesir modelleri: Program kazanımlarına uygun örnek kesir etkinlikleri Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
11Denk kesir ve kesirlerin karşılaştırılması: Program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
12Ondalık kesirler Program kazanımlarına uygun ondalık kesirlerle ilgili etkinlik örnekleri Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
13Ondalık kesirlerle işlemler: Programa uygun ondalık kesirlere işlemlere yönelik etkinlik örnekleri Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
14Öğrencilerin öğretme pratikleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gür, Hülya.2006; Matematik öğretimi , Lisans Yayınevi, İstanbul Baki ,Adnan.2008; Kuramdan Uygulamya Matematik Eğitimi, Harf yayınevi, Ankara Baykul, Yaşar.2005; İlköğretimde Mateamtik Öğretimi, Pegama Yayınevi, Ankara Olkun, Sinan; Toluk Uçar, Zülbiye.2007; İlöğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi, Maya Akademi Yayınevi,Ankara Altun, Murat .2005; Matematik Öğretimi, Aktüel yayınevi, Bursa
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14342
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek