BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SE107Okuma ve Okuduğunu AnlamaSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Okuma ve okuduğunu anlamanın teorik temelleri ile ilgili bilgi vermek ve önemini kavratmak, okuma ve anlamanın ilkokul programına yansımasına dikkat çekmek, okuma ve anlamanın gerçekleşmesinde etkili yöntem ve stratejiler hakkında farkındalık oluşturmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hülya KODAN
Öğrenme Çıktıları
1Türkçe öğretim yöntemleri konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
2Metinler arası okuma ve soruların Türkçe öğretimindeki önemini kavrar.
3Okumaya hazır oluşluk kavramı ve konudaki görüşleri bilir.
4Okuma materyallerini tanır
5Anlama öğretiminin teorik alt yapısına ilişkin farkındalık geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilgi çağında okuryazarlık ve önemi, Okuma Yöntemlerinin Tarihsel Gelişimi, Okuma yazmaya hazır oluşluk nedir? Okuma-yazma öğretimi ve hazırlık, Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar, Metinler arası okuma, soru türleri ve Türkçe Öğretimi açısından önemi, Okuma Değerlendirme Stratejileri, Anlama ve anlama öğretiminin önemi – Teorik temelleri, Anlama öğretiminde resimli çocuk kitaplarının kullanımı, Anlama öğretimi sürecinin izlenmesi ve değerlendirilmesini bilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilgi çağında okuryazarlık ve önemi
2Okuma yazmaya hazır oluşluk nedir? Okuma-yazma öğretimi ve hazırlık.
3İlköğretim Türkçe Öğretim Programı
4Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar
5Metinler arası okuma, soru türleri ve Türkçe Öğretimi açısından önemi
6Metinler arası okuma, soru türleri ve Türkçe Öğretimi açısından önemi
7Okuma Değerlendirme Stratejileri
8Ara Sınav
9Anlama ve anlama öğretiminin önemi – Teorik temelleri
10Öğretim programı ve ders kitaplarında anlama öğretimi
11Anlama öğretiminde resimli çocuk kitaplarının kullanımı
12Anlama öğretiminde kelime ve kavramların rolü
13Anlama öğretiminde stratejilerin etkin kullanımı ve örnek
14Anlama öğretiminde duyuşsal boyutlar (ilgi, motivasyon, tutum)
15Anlama öğretimi sürecinin izlenmesi ve değerlendirilmesi
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türkçe Öğretim Yöntemleri (2006) Akyol, Hayati. Akyol, H. (2011). İlk okuma yazma öğretimi.Ankara: Pegem. Handbook of Reading Research (2000). Michael L. Kamil, Peter B. Mosenthal, P. David Pearson, Rebecca Barr. İlköğretimde Türkçe Öğretimi (2007). (Editörler: Prof. Dr. Ahmet Kırkkılıç, Doç. Dr. Hayati Akyol). Pegem A Yayıncılık. Ankara. Atkinson, R. T., Atkinson, R. C. ve Hilgard, E. R. (1995). Psikolojiye giriş. (Çev: Atakay, K., Atakay, M. ve Yavuz, A.) İstanbul: Sosyal Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14342
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14456
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek