Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SE101 | Bilimin Doğası ve Öğretimi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste; katılımcıların bilimin doğasını, özelliklerini, işleyişini anlamaları, günümüzde geçerli olan bir bilim anlayışı kazanmaları ve bilime karşı olumlu bir tutum geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Katılımcıların, kazanmaları beklenen bu bilgi, beceri, tutum ve değerleri öğrencilerine kazandırma yöntem ve tekniklerini de kazanmaları hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Safinur ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilim ve teknoloji kavramlarını açıklama ve bu iki kavramı ilişkilendirme | 2 | Bilimin doğasına yönelik farklı felsefik bakış açılarını anlama | 3 | Bilimsel yöntem sürecini açıklama | 4 | Bilimsel okur-yazar bireyin özelliklerini sayma | 5 | Bilimsel süreç becerilerini anlama ve karşısına çıkan problemlerin çözümünde kullanma | 6 | Bilimin doğasını ve fen öğretimi açısından sahip olduğu önemli rolü anlama | 7 | Bilimin doğasının öğretimine yönelik etkinleri ve yaklaşımları tanıma ve fen öğretiminde kullanma | 8 | Bilimin doğasının öğretimine yönelik pedagojik alan bilgisine sahip olma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Sınıf yönetim modelleri, motivasyon, sınıf içi iletişim, etkileşim, öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikoloj ik faktörler, uygun öğrenme ortamı oluşturma, öğrenciler için çeşitli aktiviteler hazırlama, zaman idaresi, sınıf içi disiplinsiz davranışlar konusunda neler yapılabileceği, olumlu davranışları özendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin genel tanıtımı (amacı, içeriği ve işlenişi) | | | 2 | Bilim ve Teknoloji kavramları | | | 3 | Bilimin özellikleri | | | 4 | Bilimsel süreç becerileri | | | 5 | Bilimsel okur-yazarlık kavramı | | | 6 | Bilimin Önemli Kavramları (olgu, hipotez, teori, yasa) | | | 7 | Bilimin doğası ile ne kastedilmektedir ve öğretimi neden önemlidir? | | | 8 | Bilimin doğasının boyutları | | | 9 | Bilimin doğasının boyutları (devam) | | | 10 | Bilimin doğasının öğretiminde kullanılan öğretim yaklaşımları | | | 11 | Bilimin doğasının öğretiminde kullanılan etkinlikler | | | 12 | Bilimin doğası ile ilgili anlayışları belirlemede kullanılan ölçme yaklaşım ve araçları | | | 13 | Bilimin doğası ile ilgili yaygın yanılgılar | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 15 | 30 |
Bireysel Çalışma | 5 | 15 | 75 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Okuma | 2 | 15 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|