BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SE101Bilimin Doğası ve ÖğretimiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste; katılımcıların bilimin doğasını, özelliklerini, işleyişini anlamaları, günümüzde geçerli olan bir bilim anlayışı kazanmaları ve bilime karşı olumlu bir tutum geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Katılımcıların, kazanmaları beklenen bu bilgi, beceri, tutum ve değerleri öğrencilerine kazandırma yöntem ve tekniklerini de kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Safinur ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Bilim ve teknoloji kavramlarını açıklama ve bu iki kavramı ilişkilendirme
2Bilimin doğasına yönelik farklı felsefik bakış açılarını anlama
3Bilimsel yöntem sürecini açıklama
4Bilimsel okur-yazar bireyin özelliklerini sayma
5Bilimsel süreç becerilerini anlama ve karşısına çıkan problemlerin çözümünde kullanma
6Bilimin doğasını ve fen öğretimi açısından sahip olduğu önemli rolü anlama
7Bilimin doğasının öğretimine yönelik etkinleri ve yaklaşımları tanıma ve fen öğretiminde kullanma
8Bilimin doğasının öğretimine yönelik pedagojik alan bilgisine sahip olma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sınıf yönetim modelleri, motivasyon, sınıf içi iletişim, etkileşim, öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikoloj ik faktörler, uygun öğrenme ortamı oluşturma, öğrenciler için çeşitli aktiviteler hazırlama, zaman idaresi, sınıf içi disiplinsiz davranışlar konusunda neler yapılabileceği, olumlu davranışları özendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin genel tanıtımı (amacı, içeriği ve işlenişi)
2Bilim ve Teknoloji kavramları
3Bilimin özellikleri
4Bilimsel süreç becerileri
5Bilimsel okur-yazarlık kavramı
6Bilimin Önemli Kavramları (olgu, hipotez, teori, yasa)
7Bilimin doğası ile ne kastedilmektedir ve öğretimi neden önemlidir?
8Bilimin doğasının boyutları
9Bilimin doğasının boyutları (devam)
10Bilimin doğasının öğretiminde kullanılan öğretim yaklaşımları
11Bilimin doğasının öğretiminde kullanılan etkinlikler
12Bilimin doğası ile ilgili anlayışları belirlemede kullanılan ölçme yaklaşım ve araçları
13Bilimin doğası ile ilgili yaygın yanılgılar
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım21530
Bireysel Çalışma51575
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma31442
Okuma21530
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek