BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SE151ABilimsel Araştırmaya GirişSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencileri alanyazın taraması, bilimsel araştırma problemi oluşturulması, verilerin toplanması, analiz edilmesi ve rapor haline dönüştürülmesi süreçleri, bilimsel ahlak-etik konuları ve kaynak yazımı hakkında bilgilendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel araştırma ve bilimsel araştırma ile ilgili kavram ve terimleri tanımlayabilir.
2Bilimsel araştırmanın önemi konusunda bilgi ve tecrübeye dayalı olumlu tutumlar geliştirir.
3Araştırma yaparken uyulması gereken etik kurallar konusunda farkındalık kazanır.
4Farklı araştırma yöntemlerini tanımlayabilir.
5Bir bilimsel araştırma yapılırken takip edilmesi gereken aşamaları ve dikkat edilmesi gereken hususları bilir.
6Alanıyla ilgili bir araştırma sorusu belirleyip küçük kapsamlı bir araştırma proje önerisi hazırlayabilir.
7İçerik açısından araştırmanın amacı ve araştırma sorularına; biçim açısından APA yazım kurallarına uygun bir araştırma raporu yazabilir.
8Bilimsel bir araştırma raporunu (makale, bildiri, tez vb) okuyup anlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Alanyazın Taraması, Araştırma Problemi Oluşturulması, Verilerin Toplanması, Verilerin Analiz Edilmesi, Verilerin Rapor Haline Dönüştürülmesi, Kaynak Gösterme, Bilimsel Ahlak ve Etik Kuralları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı Bilim, Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Yöntem Nedir? Bilimsel Araştırmanın Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Önemi, Bilimsel Bilgiye Erişim - Bilgi Kaynakları - Kütüphane ve on-line veri tabanları
2Temel bilimsel araştırma yaklaşımları Nitel ve nicel yaklaşımların temel özellikleri ve farklılıkları
3Araştırma Problemi Nedir, Nasıl Belirlenir? - Problem - Araştırma Sorusu - Hipotez
4Araştırma Yöntemleri (Nicel-Nitel-Karma)
5Araştırma Yöntemleri (Nicel-Nitel-Karma)
6Araştırma Yöntemleri (Nicel-Nitel-Karma)
7Araştırma Yöntemleri (Nicel-Nitel-Karma)
8Araştırmalarda Örnekleme - Evren-örneklem - Nitel ve Nicel Örnekleme Teknikleri
9Veri Toplama Araçları - Anket - Gözlem - Görüşme – Doküman
10Veri Analizi (Nitel ve Nicel Veri Analizi)
11Bilimsel Araştırmalarda Geçerlik ve Güvenirlik
12Akademik Yazım - APA nedir? - Literatür Organizasyonu - Akademik Metin Organizasyonu
13Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği - Kaynak göstermenin önemi ve anlamı - İntihal (Aşırmacılık)
14Araştırma Önerilerinin ve Dersin Genel Değerlendirmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Üçüncü Baskı, Üçyol Kültür Merkezi Yayınları, Trabzon.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8540
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma9654
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek