Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SE151A | Bilimsel Araştırmaya Giriş | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencileri alanyazın taraması, bilimsel araştırma problemi oluşturulması, verilerin toplanması, analiz edilmesi ve rapor haline dönüştürülmesi süreçleri, bilimsel ahlak-etik konuları ve kaynak yazımı hakkında bilgilendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilimsel araştırma ve bilimsel araştırma ile ilgili kavram ve terimleri tanımlayabilir. | 2 | Bilimsel araştırmanın önemi konusunda bilgi ve tecrübeye dayalı olumlu tutumlar geliştirir. | 3 | Araştırma yaparken uyulması gereken etik kurallar konusunda farkındalık kazanır. | 4 | Farklı araştırma yöntemlerini tanımlayabilir. | 5 | Bir bilimsel araştırma yapılırken takip edilmesi gereken aşamaları ve dikkat edilmesi gereken hususları bilir. | 6 | Alanıyla ilgili bir araştırma sorusu belirleyip küçük kapsamlı bir araştırma proje önerisi hazırlayabilir. | 7 | İçerik açısından araştırmanın amacı ve araştırma sorularına; biçim açısından APA yazım kurallarına uygun bir araştırma raporu yazabilir. | 8 | Bilimsel bir araştırma raporunu (makale, bildiri, tez vb) okuyup anlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Alanyazın Taraması, Araştırma Problemi Oluşturulması, Verilerin Toplanması, Verilerin Analiz Edilmesi, Verilerin Rapor Haline Dönüştürülmesi, Kaynak Gösterme, Bilimsel Ahlak ve Etik Kuralları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı
Bilim, Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Yöntem Nedir? Bilimsel Araştırmanın Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Önemi, Bilimsel Bilgiye Erişim - Bilgi Kaynakları - Kütüphane ve on-line veri tabanları
| | | 2 | Temel bilimsel araştırma yaklaşımları
Nitel ve nicel yaklaşımların temel özellikleri ve farklılıkları
| | | 3 | Araştırma Problemi Nedir, Nasıl Belirlenir? - Problem - Araştırma Sorusu - Hipotez | | | 4 | Araştırma Yöntemleri (Nicel-Nitel-Karma) | | | 5 | Araştırma Yöntemleri (Nicel-Nitel-Karma) | | | 6 | Araştırma Yöntemleri (Nicel-Nitel-Karma) | | | 7 | Araştırma Yöntemleri (Nicel-Nitel-Karma) | | | 8 | Araştırmalarda Örnekleme - Evren-örneklem - Nitel ve Nicel Örnekleme Teknikleri | | | 9 | Veri Toplama Araçları - Anket - Gözlem - Görüşme – Doküman | | | 10 | Veri Analizi (Nitel ve Nicel Veri Analizi) | | | 11 | Bilimsel Araştırmalarda Geçerlik ve Güvenirlik | | | 12 | Akademik Yazım - APA nedir? - Literatür Organizasyonu - Akademik Metin Organizasyonu | | | 13 | Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği - Kaynak göstermenin önemi ve anlamı - İntihal (Aşırmacılık) | | | 14 | Araştırma Önerilerinin ve Dersin Genel Değerlendirmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Üçüncü Baskı, Üçyol Kültür Merkezi Yayınları, Trabzon. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 6 | 54 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|