Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBMUZM | Uzmanlık Alan Dersi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yüksek lisans öğrencilerin analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek yapacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır. | 2 | Akademik düşünme becerilerini içselleştirir. | 3 | Bilimsel araştırma sürecini açıklar | 4 | Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler | 5 | Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istendik format ile hazırlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Alanın tanıtılması ve yurt ve dünyadaki öneminin açıklanması. 2- Öğrencinin aldığı dersler hakkında görüş alışverişinde bulunulması 3- İlgili bilim dalı etkinliklerinin ve ilgili literatürün tanıtılması 4- YÖK, ULAKBİM vb. yurtiçi veri tabanlarıyla yurtdışı (EBSCOhost, Digital Dissertations vb.) tez veritabanları hakkında bilgi vermek 5- Bilimsel etkinlikler (kongre, seminer, konferans vb.) hakkında bilgi verilmesi 6- Dönemin değerlendirilmesi ve tez çalışması hakkında fikirlerin beyan edilmesi 7- Bilim ve etik hakkında bilgi verilmesi 8- Bilimsel rapor hazırlamanın tanıtılması 9- Bir bilimsel raporun giriş ve literatüründe dikkat edilmesi gerekli konular 10- İlgili bilim dalının sahip olduğu genel karakteristikler itibariyle metodolojisinin incelenmesi 11- Yurtdışında ve yurtiçinde yapılan bilimsel etkinliklerin incelenerek, bilim dalına katkısının tartışılması 12- Yürütülecek tez çalışmalarının bilimsel, etik ve akademik temellerinin oluşturulması 13- Alınan derslerin değerlendirilmesi ve varsa eksikliklerin tespiti 14- Genel değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Alanın tanıtılması ve yurt ve dünyadaki öneminin açıklanması. | | | 2 | Öğrencinin aldığı dersler hakkında görüş alışverişinde bulunulması | | | 3 | İlgili bilim dalı etkinliklerinin ve ilgili literatürün tanıtılmas | | | 4 | YÖK, ULAKBİM vb. yurtiçi veri tabanlarıyla yurtdışı (EBSCOhost, Digital Dissertations vb.) tez veritabanları hakkında bilgi vermek | | | 5 | Bilimsel etkinlikler (kongre, seminer, konferans vb.) hakkında bilgi verilmes | | | 6 | Dönemin değerlendirilmesi ve tez çalışması hakkında fikirlerin beyan edilmesi | | | 7 | Bilim ve etik hakkında bilgi verilmesi | | | 8 | Bilimsel rapor hazırlamanın tanıtılması | | | 9 | Bir bilimsel raporun giriş ve literatüründe dikkat edilmesi gerekli konular | | | 10 | İlgili bilim dalının sahip olduğu genel karakteristikler itibariyle metodolojisinin incelenmesi | | | 11 | Yurtdışında ve yurtiçinde yapılan bilimsel etkinliklerin incelenerek, bilim dalına katkısının tartışılması | | | 12 | Yürütülecek tez çalışmalarının bilimsel, etik ve akademik temellerinin oluşturulması | | | 13 | Alınan derslerin değerlendirilmesi ve varsa eksikliklerin tespiti | | | 14 | Genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Seminer | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|