Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBMSEM | Seminer Dersi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yüksek lisans öğrencilerine bilimsel ve akademik kurallar çerçevesinde sözlü sunum becerileri kazandırarak, tez çalışmasının amaçlarını, kapsamını ve izlenecek yol haritasını belirlemektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Ömer DEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler ilgili bilim dalına ilişkin genel akademik terminolojiyi tanır. | 2 | Sözlü ev yazılı (Powerpoint bv.) sunum becerilerini geliştirir. | 3 | Akademik kurallar çerçevesinde taradığı literatürü bir araya getirerek bilimsel bir rapor hazırlar. | 4 | Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler. | 5 | Hazırladığı raporu sunar. | 6 | Konuyla ilgili literatürü yazar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1- Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin dersin öğretim elemanıyla tartışılması.
2- Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tanıtılması
3- Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması
4- Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
5- Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
6- İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
7- Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi
8- Hazırlanan seminer çalışmasının sunulması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin dersin öğretim elemanıyla tartışılması. | | | 2 | Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tanıtılması | | | 3 | Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tartışılması | | | 4 | Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması | | | 5 | Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması. | | | 6 | Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması | | | 7 | Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması | | | 8 | İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
| | | 9 | İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması. | | | 10 | İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
11- | | | 11 | İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması. | | | 12 | Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi | | | 13 | Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi | | | 14 | Hazırlanan seminer çalışmasının sunulması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı; Tez konusu ile ilgili araştırma yapıp, sunum hazırlamak için gerekli olan her türlü kitap ve ilgili dergiler.
Yardımcı Kaynaklar; Alanı ile ilgili çeşitli veri tabanları ve İnternet. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Seminer | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|