Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBM1062A | Matematik Öğretimi ve Yöntemleri II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik öğretiminde yöntem ve teknikleri tanıtmak ve modeller üretebilmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Mustafa Albayrak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Öğrencilerin matematiksel düşünmelerini sağlamak | 2 | Düşüncelerini matematiksel olarak ifade etme becerilerini geliştirmek | 3 | Öğrenilen bilgileri günlük hayat problemlerine uyarlayabilme modelleri geliştirebilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1. Hafta: Öğrenme ve öğretme
2 Hafta: Matematik öğrenme teorileri
3 Hafta: Özel Öğretim yöntemleri
4 Hafta: Anlamlı öğrenme teorileri
5 Hafta: Anlamlı öğrenme teorileri ve matematik
6 Hafta: Yapılandırmacı öğrenme
7 Hafta: R.M E yaklaşımı
8 Hafta: Modellemeler
9 Hafta: Doğal sayıların öğretiminde model kullanma
10 Hafta: Tam sayılar kümesinin öğretiminde model kullanma
11 Hafta: Rasyonel sayılar kümesinde model kullanma
12 Hafta: Geometri öğretiminde modeller
13 Hafta: Ölçme ve ölçü kavramı
14 Hafta: Ölçme öğretiminde model kullanma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrenme ve öğretme | | | 2 | Matematik öğrenme teorileri | | | 3 | Özel Öğretim yöntemleri | | | 4 | Anlamlı öğrenme teorileri | | | 5 | Anlamlı öğrenme teorileri ve matematik | | | 6 | Yapılandırmacı öğrenme | | | 7 | R.M E yaklaşımı | | | 8 | Modellemeler | | | 9 | Doğal sayıların öğretiminde model kullanma | | | 10 | Tam sayılar kümesinin öğretiminde model kullanma | | | 11 | Rasyonel sayılar kümesinde model kullanma | | | 12 | Geometri öğretiminde modeller | | | 13 | Ölçme ve ölçü kavramı | | | 14 | Ölçme öğretiminde model kullanma | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1)Matematik Öğretimi, Mustafa Albayrak, Aşık Matbaası, 2. Baskı, 2000
2)Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı, İstanbul Milli eğitim Basımevi
3)Matematik Öğretimi, Murat Altun, Uludağ Üniversitesi, Bursa, 1998
4)Program Geliştirme, Fatma Varış
5)İlköğretimde Matematik Öğretimine Çağdaş Yaklaşımlar, Sinan Olgun.Zülbiye Toluk Uçar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|