Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBM1057Z | Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere eğitim araştırmalarında kullanılan yöntemleri anlatmak, nicel ve nitel veri toplama araçlarını tanıtmak, bilimsel bir araştırma yapılabilmesi için hangi aşamaların tamamlanması ve bu aşamalarda neler yapılması gerektiğini uygulamalarıyla göstermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler bilimsel çalışmalarda kullanılan yöntemleri öğrenecekler | 2 | Öğrenciler bilimsel çalışmalarda kullanılan veri toplama araçlarını öğrenecekler | 3 | Öğrenciler bilimsel bir araştırma yazarken hangi aşamalardan geçmeleri gerektiğini ve bu aşamalarda neler yapılacağını öğrenecekler | 4 | Öğrenciler kendi kendilerine bildiri, makale, tez, proje çalışması yapmak için yeterli konuma gelecekler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar | Konu anlatımı | | 2 | Nicel Araştırma Yaklaşımına Dayalı Yöntemler: Deneysel Araştırma Yöntemi | Konu anlatımı | | 3 | Nicel Araştırma Yaklaşımına Dayalı Yöntemler: Tarama Yöntemi | Konu anlatımı | | 4 | Nicel Araştırma Yaklaşımına Dayalı Yöntemler: İlişkisel Araştırma Yöntemi | Konu anlatımı | | 5 | Nicel Veri Toplama Araçları | Konu anlatımı | | 6 | Nitel Araştırma Yaklaşımına Dayalı Yöntemler: Etnografik Araştırma Yöntemi | Konu anlatımı | | 7 | Nitel Araştırma Yaklaşımına Dayalı Yöntemler: Temellendirilmiş Teori | Konu anlatımı | | 8 | Arasınav | | | 9 | Nitel Araştırma Yaklaşımına Dayalı Yöntemler: Durum Çalışması | Konu anlatımı | | 10 | Nitel Araştırma Yaklaşımına Dayalı Yöntemler: Olgu Bilim Araştırması | Konu anlatımı | | 11 | Nitel Araştırma Yaklaşımına Dayalı Yöntemler: Gelişimsel Araştırma | Konu anlatımı | | 12 | Nitel Veri Toplama Araçları | Konu anlatımı | | 13 | Karma Yöntem Araştırması | Konu anlatımı | | 14 | Eylem Araştırması | Konu anlatımı | | 15 | Bilimsel Araştırma Yapma Süreci ve Etik Kuralları | Konu anlatımıKonu anlatımı | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı:
Metin, M. (2014) ed. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara.
Yardımcı Kitap:
Çepni, S.(2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Üçüncü Baskı, Üçyol Kültür Merkezi Yayınları, Trabzon. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|