Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBM1046A | Matematik Alan Bilgisini Geliştirmek İçin Öğretim Aktiviteleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik alan bilgisini geliştirmek için gerçekleştirilmesi uygun öğretim aktiviteleri incelenmesi ve geliştirilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Matematik alan bilgisi kavramını tanır | 2 | Öğretim aktivitesi kavramını tanımlar ve özelliklerini açıklar | 3 | Tüm öğrenme alanlarında matematik alan bilgisinin geliştirilmesi için öğretim aktivitelerini uygun ve etkili bir şekilde kullanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Matematik alan bilgisinin tanımı ve yapılan çalışmaların incelenmesi
Matematik alan bilgisinin geliştirilmesi için neler yapılabileceğinin araştırılması
Öğretim aktivitelerinin tanımlanması özelliklerin incelenmesi
Matematik alan bilgisinin geliştirilmesinde öğretim aktivitelerinin uygun ve etkili kullanımının öğrenme alanları bağlamında incelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematik alan bilgisinin tanımı ve yapılan çalışmaların incelenmesi | | | 2 | Matematik alan bilgisinin tanımı ve yapılan çalışmaların incelenmesi | | | 3 | Matematik alan bilgisinin geliştirilmesi için neler yapılabileceğinin araştırılması | | | 4 | Matematik alan bilgisinin geliştirilmesi için neler yapılabileceğinin araştırılması | | | 5 | Öğretim aktivitelerinin tanımlanması özelliklerin incelenmesi | | | 6 | Öğretim aktivitelerinin tanımlanması özelliklerin incelenmesi | | | 7 | | sınav | | 8 | Matematik alan bilgisinin geliştirilmesinde öğretim aktivitelerinin uygun ve etkili kullanımının öğrenme alanları bağlamında incelenmesi (Sayılar Öğrenme alanı) | | | 9 | Matematik alan bilgisinin geliştirilmesinde öğretim aktivitelerinin uygun ve etkili kullanımının öğrenme alanları bağlamında incelenmesi (Cebir öğrenme alanı) | | | 10 | Matematik alan bilgisinin geliştirilmesinde öğretim aktivitelerinin uygun ve etkili kullanımının öğrenme alanları bağlamında incelenmesi (Geometri Öğrenme alanı) | | | 11 | Matematik alan bilgisinin geliştirilmesinde öğretim aktivitelerinin uygun ve etkili kullanımının öğrenme alanları bağlamında incelenmesi (ölçme) | | | 12 | Matematik alan bilgisinin geliştirilmesinde öğretim aktivitelerinin uygun ve etkili kullanımının öğrenme alanları bağlamında incelenmesi (Veri, olasılık ve istatistik) | | | 13 | Genel değerlendirme | | | 14 | | sınav | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İlgili literatür |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Tartışma | 1 | 5 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | Okuma | 1 | 10 | Performans | 1 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 10 | TOPLAM | 95 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Rapor Hazırlama | 1 | 30 | TOPLAM | 90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Uygulama/Pratik | 1 | 15 | 15 |
Tartışma | 1 | 15 | 15 |
Beyin Fırtınası | 1 | 30 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Performans | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|