Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBM1042 | Diferansiyel Geometri: Yüzeysel Teorisi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu kursun amacı, eğri ve yüzeylerin diferensiyel geometrisini anlama ve eğri ve yüzey üzerinde işlemler yapabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğrileri ifade edebilir | 2 | Eğrilerin geometrik objelerini elde edebilir. | 3 | Manifold teorisi için temel kavramları öğrenmiş olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ön Analiz Bilgileri | | | 2 | R^2,R^3 ve R^n de Eğrilerin Tanım ve İfadeleri | | | 3 | Parametre Değişimi, Birim Hızlı Eğri | | | 4 | Eğrinin Frenet Çatısı | | | 5 | Oskülatör Düzlemler | | | 6 | Eğrinin Eğrilikleri ve Frenet Formülleri | | | 7 | Eğrinin Eğrilik Merkezi, Eğrilik Ekseni, Eğrilik Küresi | | | 8 | Küresel Eğriler ve Karakterizasyonları | | | 9 | Eğilim Çizgileri | | | 10 | İnvolüt, Evolüt | | | 11 | Bertrant Eğri Çifti | | | 12 | Bir Eğrinin Küresel Göstergeleri | | | 13 | Minkowski Uzayında Eğriler | | | 14 | Eğrilerin Global Teorisi Bazı Özel Eğriler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Diffrential Geometry, “Wolfgang Kühnel” 2. Diferensiyel Geometri, “H Hilmi Hacısalihoğlu” 3. Diferensiyel Geometri, “Arif Salimov” 4. Diferensiyel Geometri, “Arif Sabuncuoğlu” |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Tartışma | 15 | 1,5 | 22,5 |
Takım/Grup Çalışması | 15 | 1,5 | 22,5 |
Bireysel Çalışma | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|