BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBM1038Eğitimde İstenmeyen Davranışlar: Kuramdan UygulamayaSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin ahlaki ve etik kurallar çerçevesinde karşılaşılan durumları analiz ederek, hem kişisel olarak alacağı kararlarda hem de mesleğinin iyi bir çalışanı olabilmesine rehberlik etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Ahlak ve etikle ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri kavrayabilme,
2Öğretmenlik mesleği ile etik ilkeler arasındaki ilişkileri analiz edebilme
3Gerçek yaşamda karşılaşılan etik sorunlarda program geliştirme ilke, model ve kuramlarını uygulayabilme
4 Etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yollarını değerlendirebilme
5Ahlaklı olmaya ve etik davranmaya istekli oluş
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veli- ler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler
2Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler
3 Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği
4Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği
5Sosyal ve Kültürel yönleriyle öğretmenlik mesleği
6 Ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği
7 Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
8 Ara sınav
9 Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler
10Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları
11 İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar
12 Türkiye'de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler
13Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
14Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar
15 Ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bilen, M. (2014). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Edge Akademi. Ertürk, S. (1993). Diktaci tutum ve demokrasi. Kültür Bakanliği. MEB. (2015). Eğitimciler için mesleki etik ilkeler. Erişim Adresi Milli Eğitim Bakanlığı Etik komisyonu. (2018). Etik nedir? Erişim Adresi: http://etik.meb.gov.tr/bilgi.html Nietzsche, F. (2003). Ahlakın Soykütüğü Üzerine. çev. Ahmet İnam, İstanbul: Say Yayınları. Nietzsche, F. (2009). İyinin ve kötünün ötesinde, Çev. Ahmet İnam, İstanbul: Say Yayınları. Özçelik, D. A. (2013). Okullarda ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi. Özçelik, D. A. (2014). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Senemoğlu, N. (2017). Gelişim öğrenme ve öğretim. (25. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma530150
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155544444445
ÖÇ255444455555
ÖÇ355444445555
ÖÇ455444444555
ÖÇ555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek