|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBM1038 | Eğitimde İstenmeyen Davranışlar: Kuramdan Uygulamaya | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin ahlaki ve etik kurallar çerçevesinde karşılaşılan durumları analiz ederek, hem kişisel olarak alacağı kararlarda hem de mesleğinin iyi bir çalışanı olabilmesine rehberlik etmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ahlak ve etikle ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri kavrayabilme, | 2 | Öğretmenlik mesleği ile etik ilkeler arasındaki ilişkileri analiz edebilme | 3 | Gerçek yaşamda karşılaşılan etik sorunlarda program geliştirme ilke, model ve kuramlarını uygulayabilme | 4 | Etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yollarını değerlendirebilme | 5 | Ahlaklı olmaya ve etik davranmaya istekli oluş |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veli- ler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler
| | | 2 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler
| | | 3 | Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği
| | | 4 | Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği
| | | 5 | Sosyal ve Kültürel yönleriyle öğretmenlik mesleği
| | | 6 | Ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği
| | | 7 | Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler
| | | 10 | Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları
| | | 11 | İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar
| | | 12 | Türkiye'de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler
| | | 13 | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
| | | 14 | Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar
| | | 15 | Ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bilen, M. (2014). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi
Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Edge Akademi.
Ertürk, S. (1993). Diktaci tutum ve demokrasi. Kültür Bakanliği.
MEB. (2015). Eğitimciler için mesleki etik ilkeler. Erişim Adresi
Milli Eğitim Bakanlığı Etik komisyonu. (2018). Etik nedir? Erişim Adresi: http://etik.meb.gov.tr/bilgi.html
Nietzsche, F. (2003). Ahlakın Soykütüğü Üzerine. çev. Ahmet İnam, İstanbul: Say Yayınları.
Nietzsche, F. (2009). İyinin ve kötünün ötesinde, Çev. Ahmet İnam, İstanbul: Say Yayınları.
Özçelik, D. A. (2013). Okullarda ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
Özçelik, D. A. (2014). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Senemoğlu, N. (2017). Gelişim öğrenme ve öğretim. (25. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 30 | 150 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|