|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBM1035 | Bilgi Tarama ve Sentezleme | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Ders, lisansüstü öğrencilere öğrenim süresince hazırlayacakları ödev, makale, seminer, sözlü sunum, proje ve tez çalışmalarında bilimsel araştırma ve yazım yönteminin temel kuralları hakkında, uluslararası standartları göz önünde bulundurarak, bilgi vermeyi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi İsmail SARIKAYA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Araştırma ve yazım teknikleri bilme | 2 | Bilimsel araştırma ve tez çalışmalarında izlenecek yolları bilme | 3 | Ödev, makale, seminer, sözlü sunum, proje ve tez yazımlarının nasıl olduğunu bilme | 4 | Kaynakça gösterme kurallarını bilme | 5 | Yazılı ve elektronik kaynaklardan yararlanma tekniklerini bilme | 6 | Etik kurallara uyma ve bilimsel çalışmalarda orijinallik/benzerlik raporu alma | 7 | Yayına gönderme ve yayınlanma sonrası aşamalarda dikkat edilecek hususları bilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar. Temel kavramlar, etik ve bilim etiği. Bilimsel araştırma ve yapımı. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar | | | 2 | Temel kavramlar, etik ve bilim etiği | | | 3 | Bilimsel araştırma ve yapımı | | | 4 | Bilimsel araştırma ve yapımı | | | 5 | Veri tabanları ve kaynak tarama | | | 6 | Basılı ve elektronik kaynakların etkin kullanımı | | | 7 | Akademik metinlerin ögeleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Akademik Yazımda Temel Kurallar (Başlık- Özet- Anahtar Kelime Bölümlerinin Yazımı/Örnek İncelemeler) | | | 10 | Akademik Yazımda Temel Kurallar (Giriş Bölümünün Yazımı ve Temel Bileşenler/Örnek İncelemeler) | | | 11 | Yöntem Bölümünün Yazımı ve Temel Bileşenler/Örnek İncelemeler | | | 12 | Bulgular Bölümünün Yazımı ve Temel Bileşenler/Örnek İncelemeler | | | 13 | Sonuç, Tartışma ve Öneriler Bölümünün Yazımı ve Temel Bileşenler/Örnek İncelemeler | | | 14 | İntihal ve bilimsel çalışmalarda orijinallik/benzerlik raporu | | | 15 | Yayına gönderme ve yayınlanma sonrası aşamalarda dikkat edilecek hususlar | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | • Bell, J. (1993). Doing your research project: A guide for first-time researchers in education and social science (2. ed.). Buckingham, Philadelphia: Open University Press.
• Bodner, G. M., & Orgill, M. (2007). Theoretical frameworks for research in chemistry/science education. Upper Saddle River: Pearson
• Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education (Fifth edition b.). London: Pearson.
• Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: Mesut Bütün & Selçuk Beşir Demir). Ankara: Siyasal Yayın Dağıtım.
• Denscombe, M. (2003). The good research guide for small-scale social research projects (2. ed.). Maidenhead, Philadelphia: Open University Press.
• Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş (4. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: Ali Ersoy & Pelin Yalçınoğlu) (3. b.). Ankara: Anı Yayıncılık.
• Maykut, P., & Morehouse, R. (1994). Beginning qualitative research: A philosophical and practical guide. London: The Falmer Press.
• Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörü: Selahattin Turan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
• Özçelik, D. A. (2013). Okullarda ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı (2. b.). Ankara: Pegem Yayıncılık.
• Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörleri: Mesut Bütün & Selçuk Beşir Demir). Ankara : Pegem Akademi.
• Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative reserach: A guide for researchers in education and the social science (3. ed.). New York: Teachers College Press.
• Stake, R. E. (2010). Qualitative research: studying how things work. New York: The Guilford Press.
• Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Makale Yazma | 1 | 16 | 16 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Okuma | 7 | 7 | 49 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|