|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBM1032 | Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Teknikler | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Öğretim teknolojilerindeki gelişimleri kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile iletişim süreci ilişkisini kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile program ilişkilerini kavrayabilme, Araç gereçlerin öğretimdeki yerini kavrayabilme, Tasarım, öğe ve ilişkisini bilebilme, Öğretmenin sık kullanacağı materyalleri hazırlayabilme, Bilgisayar destekli öğretim ortamlarını ve özelliklerini tanıyabilme | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verecek | 2 | Öğrenciler iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilecek | 3 | Öğrenciler öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verebilecek | 4 | Öğrenciler öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilecek | 5 | Öğrenciler kazanımlara uygun materyaller geliştirebilecek | 6 | Öğrenciler bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilecek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim materyalinin seçimi, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller
geliştirilmesi; teknolojik pedagojik alan bilgisi, alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller
(simülasyonlar, animasyonlar, sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, kavram karikatürleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar, çalışma yaprakları, slaytlar, görsel medya gereçleri vb.) ile fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (web 2.0 araçları, mobil uygulamalar, öğrenci yanıtlama sistemleri,
öğrenme yönetim sistemleri, artırılmış gerçeklik uygulamaları, ölçme ve değerlendirme araçları vb.);
teknolojinin entegre edildiği sınıf ortamları, etkileşimli tahta ve eğitim portalları; fen öğretiminde
alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar
| | | 2 | çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri,
| | | 3 | öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı
| | | 4 | okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi
| | | 5 | uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi
| | | 6 | öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri
| | | 7 | çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | öğrenci yanıtlama sistemleri | | | 10 | teknolojinin entegre edildiği sınıf ortamlar | | | 11 | etkileşimli tahta ve eğitim portalları; | | | 12 | fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme | | | 13 | fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme | | | 14 | fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Demirel, Ö. ve Altun, E. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 | Proje Sunma | 1 | 5 | 5 | Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 | Performans | 2 | 10 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|