BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBM1032Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni TekniklerSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğretim teknolojilerindeki gelişimleri kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile iletişim süreci ilişkisini kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile program ilişkilerini kavrayabilme, Araç gereçlerin öğretimdeki yerini kavrayabilme, Tasarım, öğe ve ilişkisini bilebilme, Öğretmenin sık kullanacağı materyalleri hazırlayabilme, Bilgisayar destekli öğretim ortamlarını ve özelliklerini tanıyabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verecek
2 Öğrenciler iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilecek
3 Öğrenciler öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verebilecek
4Öğrenciler öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilecek
5Öğrenciler kazanımlara uygun materyaller geliştirebilecek
6Öğrenciler bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim materyalinin seçimi, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi; teknolojik pedagojik alan bilgisi, alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller (simülasyonlar, animasyonlar, sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, kavram karikatürleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar, çalışma yaprakları, slaytlar, görsel medya gereçleri vb.) ile fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (web 2.0 araçları, mobil uygulamalar, öğrenci yanıtlama sistemleri, öğrenme yönetim sistemleri, artırılmış gerçeklik uygulamaları, ölçme ve değerlendirme araçları vb.); teknolojinin entegre edildiği sınıf ortamları, etkileşimli tahta ve eğitim portalları; fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar
2çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri,
3öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı
4okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi
5uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi
6öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri
7çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri
8Ara sınav
9 öğrenci yanıtlama sistemleri
10teknolojinin entegre edildiği sınıf ortamlar
11 etkileşimli tahta ve eğitim portalları;
12 fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme
13 fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme
14 fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme
15Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirel, Ö. ve Altun, E. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Proje Hazırlama2510
Proje Sunma155
Bireysel Çalışma51050
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma41040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51050
Performans21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144455555544
ÖÇ244555555444
ÖÇ344555535333
ÖÇ433344444555
ÖÇ555444455555
ÖÇ655444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek