Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBM1031 | Eğitimde Aile, Okul ve Toplum | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Türk aile yapısı; Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler; Geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; Evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevlerini öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler Türk aile yapısının önemini bilir. | 2 | Öğrenciler farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri konularını bilir ve açıklar.
| 3 | Öğrenciler Anadolu'da aile kültürünü, gelenek ve göreneklerini bilir ve açıklar.
| 4 | Öğrenciler geniş aile ile çekirdek aile etkileşiminin önemini bilir sahip olur.
| 5 | Öğrenciler toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevlerini bilir, açıklar.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü,
gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri,
toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk aile yapısı | | | 2 | Türk aile yapısı | | | 3 | Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri | | | 4 | Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri | | | 5 | Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler | | | 6 | Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler | | | 7 | Geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Evlilik törenleri | | | 10 | Cenaze merasimleri | | | 11 | Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri | | | 12 | Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri | | | 13 | Tartışma, Araştırma ve Değerlendirme | | | 14 | Tartışma, Araştırma ve Değerlendirme | | | 15 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 42 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 42 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 42 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|