BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBM10110Bilgisayar Temelli Matematik ÖğretimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğretmenlere matematik öğretiminde kullanılabilecek yazılımları ve öğrenme nesnelerini tanıtmak ve teknoloji destekli işleyebilecekleri öğrenme ortamı tasarımları göstermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Gül KALELİ YILMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler matematik öğretiminde kullanılabilecek yazılımları öğrenecekler
2Öğrenciler hangi konularda hangi yazılımların hangi pedagojik yaklaşımlarla kullanıldığını öğrenebilecekler
3Öğrenciler öğrenme nesneleri ve kullanımları hakkında bilgilendirilecekler
4Öğrenciler teknoloji destekli matematik dersleri tasarlayabilecekler ve uygulayabilecekler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Cabri II Plus yazılımının ve araç çubuklarının tanıtılmasıKonu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
2Cabri II Plus araç çubuklarının tanıtımı ve yapı oluşturmaKonu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
3Cabri II Plus araç çubuklarının tanıtımı ve yapı oluşturmaKonu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
4Cabri II Plus yazılımı kullanılarak örnek çalışma yaprakları ve öğrenme ortamları tasarlanması Konu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
5Derive yazılımının ve araç çubuklarının tanıtılmasıKonu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
6Derive yazılımı araç çubuklarının tanıtımı ve yapı oluşturmaKonu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
7Derive yazılımı kullanılarak örnek çalışma yaprakları ve öğrenme ortamları tasarlanmasıKonu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
8Ara Sınav
9Grafik Analiz yazılımının ve araç çubuklarının tanıtımı Konu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
10Grafik Analiz yazılımı kullanılarak örnek çalışma yaprakları ve öğrenme ortamları tasarlanmasıKonu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
11Geogebra yazılımının ve araç çubuklarının tanıtılmasıKonu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
12Geogebra yazılımı kullanılarak örnek çalışma yaprakları ve öğrenme ortamları tasarlanmasıKonu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
13Farklı sitelerde yer alan öğrenme nesnelerinin tanıtılması ve örnek uygulamalar yapılmasıKonu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
14Yazılımlar kullanılarak farklı projeler tasarlanması, pojelerin tartışılması ve eğitim-öğretimde kullanılabilirliğinin tartışılması Konu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
15Yazılımlar kullanılarak farklı projeler tasarlanması, pojelerin tartışılması ve eğitim-öğretimde kullanılabilirliğinin tartışılmasıKonu anlatımı ve örnek uygulamalar yapılması
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Baki, A. (2002). Bilgisayar Destekli Matematik, Ceren Yayın Dağıtım, İstanbul. Yardımcı Kitap: Akkoç, H. (2006). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Grafik Analiz Yaklaşımı, Toroslu Kitaplığı, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11919
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144445555444
ÖÇ245554444555
ÖÇ354444455554
ÖÇ444455555544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek