Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBM10210 | Matematik Eğitiminde Argümantasyon Kullanımı | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
-Öğretmenlere Matematik eğitiminde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımını tanıtmak.
-Öğretmenlerin derslerini Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımına uygun şekilde ders ortamı tasarlamak ve uygulama yapmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr. Üyesi Betül KÜÇÜK DEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | -Öğretmenler Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | -Öğretmenler derslerinde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımını kullanmayı öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacının anlatımı | | | 2 | Matematik eğitiminde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili makalelerin incelenmesi | | | 3 | Matematik eğitiminde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili tezlerin incelenmesi | | | 4 | Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımının kuramsal çerçevesinin incelenmesi | | | 5 | Toulmin Argümantasyon modelinin incelenmesi | | | 6 | Toulmin Argüman Modeli’nin Sınırlılıkları | | | 7 | ATBÖ Uygulamalarında Öğretmenin Rolü | | | 8 | ATBÖ Uygulamalarında Öğrencinin Rolü | | | 9 | Argümantasyon ve Matematik Eğitimi | | | 10 | Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili uygulamalar yapılması | | | 11 | Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili uygulamalar yapılması | | | 12 | Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili uygulamalar yapılması | | | 13 | Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili uygulamalar yapılması | | | 14 | Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımıyla ilgili uygulamalar yapılması | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Aktamış, H. (2018). Örnek Etkinliklerle fen eğitimde Argümantasyon, Anı Yayıncılık, İstanbul.
2. Bilimsel çalışmalar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|