Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBM1029 | Matematik Eğitimde Güncel Konular | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitim programlarının genel yapısının, temellerinin ve program
geliştirme süreçlerinin kavranması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | . 1. Eğitim programlarının genel yapısını öğrenir | 2 | Eğitim programının temellerini bilir | 3 | Program geliştirme süreç basamaklarını bilir | 4 | Program okuryazarı olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin
teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi,
sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme
ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin
aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç,
değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin
sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme
yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi;
program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım
yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okuryazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin
görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri;
öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de
program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Program geliştirmenin teorik temelleri, program türleri | | | 3 | Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve
ekonomik temelleri | | | 4 | Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program
geliştirmenin aşamaları | | | 5 | Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve
öğeler arasındaki ilişkiler | | | 6 | Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi
| | | 7 | Ara sınav | | | 8 | İçerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
| | | 9 | Program geliştirme süreci ve modelleri | | | 10 | Eğitim programı tasarım yaklaşımları | | | 11 | Program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde
öğretmelerin görev ve sorumlulukları | | | 12 | Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve
yönelimler. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 42 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 42 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 45 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|