BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBM1018Okul YönetimiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yönetim, bilim ve sanatı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler vermek, Eğitim ve okul yöneticisinin yapmak zorunda olduğu işlerle ve bu işlerin yapılışı ile ilgili ilke, kavram ve teknikleri kavratmak. TME sitemini tanıtmak, sistemin sorunlarını tartışmak ve çözüm önerileri getirmek. İlköğretim kurumlarının örgüt ve işleyişleri hakkında bilgi vermek. İlköğretim kurumları ile ilgili sorunları tartışmak, ilköğretim kurumlarının amacını gerçekleştirebilmesi için yöneticilere düşen görevler hakkında bilgi vermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve ilklerini açıklayabilecekler
2Eğitim mevzuatı hakkında bilgi sahibi olacaklar
3Eğitim yönetimi ve unsurlarını konusunda bilgi sahibi olacaklardır
4Okul yönetiminin amaç ve işlevleri hakkında değerlendirmelerde bulunacaklardır
5 Etkili okul yönetiminin özelliklerini yorumlayabileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk eğitim sisteminin genel yapısı
2Türk eğitim sisteminin yasal temelleri.
3Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı.
4Yönetim bilimine giriş ve örgüt kavramı.
5 Yönetim teorileri.
6 Yönetim süreçleri.
7 Okul örgütü ve yönetimi.
8Ara sınav
9Okul yönetiminde çalışan hizmetleri.
10 Okul yönetiminde öğrenci işleri.
11Okul yönetiminde eğitim ve öğretim işleri.
12Okul işletmesinin yönetimi.
13Okula toplumsal katılım.
14 Öğretim liderliği.
15dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Memduhoğlu, H.B., Yılmaz, K. 2011; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yokl
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Tartışma14228
Bireysel Çalışma4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)177
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144455554444
ÖÇ244455555555
ÖÇ344444333444
ÖÇ444555555555
ÖÇ555544444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek