Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ME164A | Matematik Eğitiminde Kuramlar | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı kavram ve kavramın öğrenilme sürecini açıklamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Betül KÜÇÜK DEMİR
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kavram ve kavramın öğrenilme sürecini açıklar. | 2 | Süreç ve nesne ikiliğini açıklar. | 3 | Piaget'in Öğrenme Kuramına göre kavram öğrenme sürecinin aşamalarını açıklar. | 4 | Piaget'in Öğrenme Kuramına göre bazı temel matematiksel kavramların öğrenilme sürecini açıklar. | 5 | Yapılandırmacı yaklaşıma göre kavram öğrenme süreci ve öğretim ilişkisini açıklar. | 6 | Yapılandırmacı yaklaşıma göre matematiksel kavramların yapılandırma sürecini açıklar. | 7 | Yapılandırmacı yaklaşım ışığı altında öğretim desenler. | 8 | Öğretimi etkileyen faktörleri açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yok
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kavram ve kavramın öğrenilme süreci
| | | 2 | Süreç ve nesne ikiliği
| | | 3 | Piaget’in Öğrenme Kuramına göre kavram öğrenme sürecinde aşamalar
| | | 4 | Piaget’in Öğrenme Kuramına göre bazı temel matematiksel kavramların öğrenilme süreci
| | | 5 | Yapılandırmacı yaklaşıma göre kavram öğrenme süreci ve öğretim ilişkisi
| | | 6 | Yapılandırmacı yaklaşıma göre matematiksel kavramları yapılandırma süreci
| | | 7 | Yapılandırmacı yaklaşım ışığı altında öğretim desenleme
| | | 8 | Yapılandırmacı yaklaşım ışığı altında öğretim desenleme
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yok |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|