BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBM1070AMatematik Eğitiminde Teknoloji KullanımıSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
-Öğretmenlere matematik öğretiminde kullanılabilecek yazılımları ve öğrenme nesnelerini tanıtmak. -Öğretmenlere derslerini teknoloji destekli işleyebilecekleri öğrenme ortamı tasarımları göstermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğretmenler teknoloji, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ve öğrenme nesneleri hakkında bilgi sahibi olur.
2Öğretmenler Cabri, Derive, Grafik Analiz, GeoGebra gibi dinamik yazılımlardan haberdar olur ve kullanmayı öğrenir.
3Öğretmenler derslerinde teknolojiden nasıl faydalanacaklarını öğrenir ve teknoloji destekli etkinlikler tasarlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Öğrenme Nesneleri, Cabri II Plus, Grafik Analiz, Derive, GeoGebra Yazılımları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı Teknoloji, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ve Öğrenme Nesnesinin örneklerle anlatımı
2Cabri II Plus yazılımının ve araç çubuklarının tanıtılması
3Cabri II Plus araç çubuklarının tanıtımı ve yapı Oluşturma
4Cabri II Plus yazılımı kullanılarak örnek çalışma yaprakları ve öğrenme ortamları tasarlanması
5Derive yazılımının ve araç çubuklarının tanıtılması
6Derive yazılımı araç çubuklarının tanıtımı ve yapı oluşturma
7Derive yazılımı kullanılarak örnek çalışma yaprakları ve öğrenme ortamları tasarlanması
8Grafik Analiz yazılımının ve araç çubuklarının tanıtımı
9Grafik Analiz yazılımı kullanılarak örnek çalışma yaprakları ve öğrenme ortamları tasarlanması
10GeoGebra yazılımının ve araç çubuklarının tanıtılması
11GeoGebra yazılımı kullanılarak örnek çalışma yaprakları ve öğrenme ortamları tasarlanması
12Farklı sitelerde yer alan öğrenme nesnelerinin tanıtılması ve örnek uygulamalar yapılması
13Yazılımlar kullanılarak farklı projeler tasarlanması, pojelerin tartışılması ve eğitim-öğretimde kullanılabilirliğinin tartışılması
14Yazılımlar kullanılarak farklı projeler tasarlanması, pojelerin tartışılması ve eğitim-öğretimde kullanılabilirliğinin tartışılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Baki, A. (2002). Bilgisayar Destekli Matematik, Ceren Yayın Dağıtım, İstanbul. 2. Akkoç, H. (2006). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Grafik Analiz Yaklaşımı, Toroslu Kitaplığı, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14342
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14228
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155544444555
ÖÇ254444444445
ÖÇ355444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek