Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBM1070A | Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
-Öğretmenlere matematik öğretiminde kullanılabilecek yazılımları ve öğrenme nesnelerini tanıtmak.
-Öğretmenlere derslerini teknoloji destekli işleyebilecekleri öğrenme ortamı tasarımları göstermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretmenler teknoloji, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ve öğrenme nesneleri hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Öğretmenler Cabri, Derive, Grafik Analiz, GeoGebra gibi dinamik yazılımlardan haberdar olur ve kullanmayı öğrenir. | 3 | Öğretmenler derslerinde teknolojiden nasıl faydalanacaklarını öğrenir ve teknoloji destekli etkinlikler tasarlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Öğrenme Nesneleri, Cabri II Plus, Grafik Analiz, Derive, GeoGebra Yazılımları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı
Teknoloji, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ve Öğrenme Nesnesinin örneklerle anlatımı | | | 2 | Cabri II Plus yazılımının ve araç çubuklarının tanıtılması | | | 3 | Cabri II Plus araç çubuklarının tanıtımı ve yapı Oluşturma | | | 4 | Cabri II Plus yazılımı kullanılarak örnek çalışma yaprakları ve öğrenme ortamları tasarlanması | | | 5 | Derive yazılımının ve araç çubuklarının tanıtılması | | | 6 | Derive yazılımı araç çubuklarının tanıtımı ve yapı oluşturma | | | 7 | Derive yazılımı kullanılarak örnek çalışma yaprakları ve öğrenme ortamları tasarlanması | | | 8 | Grafik Analiz yazılımının ve araç çubuklarının tanıtımı | | | 9 | Grafik Analiz yazılımı kullanılarak örnek çalışma yaprakları ve öğrenme ortamları tasarlanması | | | 10 | GeoGebra yazılımının ve araç çubuklarının tanıtılması | | | 11 | GeoGebra yazılımı kullanılarak örnek çalışma yaprakları ve öğrenme ortamları tasarlanması | | | 12 | Farklı sitelerde yer alan öğrenme nesnelerinin tanıtılması ve örnek uygulamalar yapılması | | | 13 | Yazılımlar kullanılarak farklı projeler tasarlanması, pojelerin tartışılması ve eğitim-öğretimde kullanılabilirliğinin tartışılması | | | 14 | Yazılımlar kullanılarak farklı projeler tasarlanması, pojelerin tartışılması ve eğitim-öğretimde kullanılabilirliğinin tartışılması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Baki, A. (2002). Bilgisayar Destekli Matematik, Ceren Yayın Dağıtım, İstanbul.
2. Akkoç, H. (2006). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Grafik Analiz Yaklaşımı, Toroslu Kitaplığı, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|