Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞ152 | Stratejik Girişimcilik | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencileri girişimcilik ile ilgili teorik konularda bilgilendirmek, alan ile ilgili örnek olaylardan hareketle pratik bilgiler sunmak, öğrencilerin girişimcilikte yaşanan gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Cem KÂHYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Girişimciliğin ekonomideki önemini kavrayabilir | 2 | Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini açıklayabilir | 3 | Girişimcilik konusunun temel kavramlarını tanımlayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
İşletme, Başlıca girişimcilik yaklaşımları, Girişimcilik türleri, Girişimciliğin temel fonksiyonları, Girişimciliğe istek duyma/ motivasyon, İş fikri geliştirme, İş planı ve unsurları, Girişimcilik kültürü, İşletme kurma ve geliştirme, Yerel girişimcilik ve KOBİ’ler, Uluslararası girişimcilik, Girişimcilik ahlakı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Girişimciliğin sosyal önemi | | | 3 | Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve Dünyada girişimcilik ve tarihi | | | 4 | Yeni iş fikirleri, Risk Sermayesi ve Diğer Sermaye Bulma Yöntemleri | | | 5 | Girişimcilik Türleri ve Girişimcilik Kültürü | | | 6 | Başarılı Girişimcilik Öyküleri | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Küçük İşletmelerin Yönetim Fonksiyonu ve Yeni Yönetim Yaklaşımları | | | 9 | Küçük İşletmelerin Üretim Fonksiyonu ve Üretim Teknikleri | | | 10 | Küçük İşletmelerin Pazarlama Yapısı, Sorunları ve Pazarlama Teknikleri | | | 11 | Küçük İşletmelerin İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler Fonksiyonları | | | 12 | Küçük İşletmelerin Finansman Yapısı, Sorunları ve Finansman Teknikleri | | | 13 | Bir Girişim Fikrinin Oluşturulması ve Teorik Bir Uygulama | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Osterwalder & Pigneur, İş modeli üretimi, Optimist Yayın Evi,2010 Kawasaki Guy,Gerçeklik Testi, MediaCat, 2011, Kollektif, Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist, 2012 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 11 | 7 | 77 |
Bireysel Çalışma | 11 | 7 | 77 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|