|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞ150 | Post-Modern Yönetim Uygulamaları | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Örgüt teorisi ve yönetim düşüncesindeki temel konuları ve bakış açılarını kapsamlı bir şekilde ortaya koymak, yönetim biliminin gelişimini değişim bağlamında değerlendirmek ve yönetim tekniklerini iş hayatında kullanma becerisine sahip olmalarını sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Fetullah BATTAL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yönetim biliminin tarihsel gelişimini dünyadaki değişimler bağlamında değerlendirmek ve yorumlamak | 2 | Modern yönetim tekniklerini iş hayatına uyarlayabilmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Örgüt teorilerinin evrimi ve çağdaş örgüt teorileri, kaynak bağımlılığı teoremi, sosyal ağ teoremi, vekalet teoremi gibi güncel teoriler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Örgüt kuramına giriş ve temel kavramlar | | | 2 | Yönetim düşüncesinin temelleri- Klasik örgüt kuramları | | | 3 | Klasik örgüt kuramları *Taylor Bilimsel Yönetim Yaklaşımı *Fayol Yönetim Süreci Yaklaşımı *Weber İdeal Bürokrasi Klasikler döneminde İngiltere, Almanya, Fransa, ABD, Rusya, Japonya, İtalya, Çin ve Osmanlı İmparatorluğunda farklı boyutlarda yaşanan (ekonomik, siyasi, teknolojik, hukuki, toplumsal, kültürel, demografik, eğitim vb) gelişmelere ilişkin tartışma. | | | 4 | Neo klasik örgüt kuramları ve modeller Neo-Klasikler döneminde İngiltere, Almanya, Fransa, ABD, Rusya, Japonya, İtalya, Çin ve Osmanlı İmparatorluğunda farklı boyutlarda yaşanan (ekonomik, siyasi, teknolojik, hukuki, toplumsal, kültürel, demografik, eğitim vb) gelişmelere ilişkin tartışma. | | | 5 | Çağdaş yönetim kuramları-Sistem yaklaşımı Çağdaş yönetim kuramları döneminde İngiltere, Almanya, Fransa, ABD, Rusya, Japonya, İtalya, Çin ve Osmanlı İmparatorluğunda farklı boyutlarda yaşanan (ekonomik, siyasi, teknolojik, hukuki, toplumsal, kültürel, demografik, eğitim vb) gelişmelere ilişkin tartışma. | | | 6 | Çağdaş yönetim kuramları-Durumsallık yaklaşımı | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Post modern yönetim kuramları döneminde İngiltere, Almanya, Fransa, ABD, Rusya, Japonya, İtalya, Çin ve Osmanlı İmparatorluğunda farklı boyutlarda yaşanan (ekonomik, siyasi, teknolojik, hukuki, toplumsal, kültürel, demografik, eğitim vb) gelişmelere ilişkin tartışma. | | | 9 | Adaptasyon (uyum) yaklaşımları Nüfus ekolojisi yaklaşımı | | | 10 | Örgütsel değişme ve örgüt geliştirme Toplam kalite Yönetimi | | | 11 | Kıyaslama | | | 12 | Değişim Mühendisliği | | | 13 | Öğrenen Örgütler | | | 14 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Koçel, Tamer., İşletme Yöneticiliği, Arıkana Basım Yayım Dağıtım, 2010.
2. Eren, Erol., Yönetim ve Organizasyon Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar, Beta Basım, 2009
3. Öğretim üyesi sunu ve notları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 | Final Sınavı | 3 | 1 | 3 | Derse Katılım | 11 | 7 | 77 | Bireysel Çalışma | 11 | 7 | 77 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|