BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞ136ADağıtım Kanalları YönetimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dağıtım metodları, uluslar arası güzergahlar, parsiyel ve komple seçimleri, yurtiçi dağıtım kararı, masraf kontrolleri.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Adnan KARA
Öğrenme Çıktıları
1Modern Dağıtım Kanalları faaliyetleri bilmek ve bu konularda Temel Mevzuatı öğrenmek, bilgilerini etkin kullanmak
2Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstererek Dağıtım Kanallarını optimum seviyede kullanmak.
3Endüstriyel pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlarda dağıtım kanalları kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak
4Lojistik ve Dağıtım kanalları alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlamak.
5En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Dağıtım Kanalları Yönetimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dağıtım Kanalı Kavramı ve Dağıtım Kanalı Tanımı, Dağıtım Kanalı Seçiminde Genel İlkeler
2Dağıtım Stratejisi ve Başlıca Dağıtım Politikaları
3Fiziksel Dağıtım ve Fonksiyonları, Endüstriyel ve Tüketim mallarında Dağıtım Kanalları
4Dağıtım Kanalı Seçimiyle ilgili bazı ilkeler, Dağıtım Kanalı Katmanları
5Dağıtım Kanalı Kompozisyonu, Dağıtım Kanalı Üyelerinin Gördükleri Fonksiyonlar
6Dağıtım ve Transport Planlamasına Giriş, Uygulama
7Ara Sınav
8Tüketim ve Endüstriyel Pazarlarda Kanal Dizaynı
9Dağıtım ve Transport Problemleri, Başlangıç Çözümleri
10Dağıtım Kanalı Seçimi ve Dizaynı
11Yoğun Dağıtım, Seçici Dağıtım, Özel Dağıtım
12Dağıtım Kanalı Seçiminde Aşamalar
13Dağıtım Kanalı Seçiminde Ölçütler
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ahmet H. Eroğlu, Endüstriyel İşletmelerde Dağıtım Kanalları Seçimi ve Dizaynı, Asil Yayın Dağıtım, 2005
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav3100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı3100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav313
Final Sınavı313
Derse Katılım11777
Bireysel Çalışma11777
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma313
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma313
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)166
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1122351
ÖÇ2213323
ÖÇ3333232
ÖÇ4354334
ÖÇ5221232
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek