Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞ128 | Örgüt Teorisi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, örgütlerin tasarım ve işleyişine yönelik kuramsal çerçeve kapsamında temel argümanların tartışılmasıdır. Bu noktadan hareketle; örgütsel etkililik, örgütler üzerindeki bağlamsal etkiler, yapısal ayarlamalar ve örgütsel süreçler ile ilgili konuların tartışılması hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Fetullah BATTAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler örgüt kuramları hakkında gerekli teorik bilgiye sahip olacaktır. | 2 | Değişen örgütsel yaklaşımları değerlendirebilecek hale gelecektir. | 3 | Öğrenciler gerçek hayatta karşılaştıkları iş problemlerini çözmek için örgüt teorisi dersinde edindikleri bilgileri uygulayabilecektir. | 4 | Öğrenciler işletmeleri yönetsel ve sosyolojik bakış açısı ile değerlendirebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Örgüt kuramında önde gelen bakış açıları (olasılık, kaynak bağımlılığı, nüfus ekolojisi, kurumsal, ekonomik, yorumlayıcı, eleştirel ve post-modern yaklaşımlar) ve bu bakış açılarına yönelik süregelen çelişki ve tartışmaların incelenmesi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında öğrenciler, teorilere yönelik okumalar yaparak, konu ile ilgili karşıt görüşlerin sentezini ortaya koydukları raporlar hazırlamakla yükümlü olacaklardır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Örgüt Kuramlarına Genel Bir Bakış | | | 2 | Neden örgüt kuramı çalışmalıyız? | | | 3 | Örgüt Kuramının Tarihsel Gelişimi | | | 4 | Örgüt ve Çevre | | | 5 | Örgütsel Sosyal Kültür | | | 6 | Teknoloji | | | 7 | Örgütsel kültür | | | 8 | vize sınavı | | | 9 | Örgütlerin Fiziksel Yapısı | | | 10 | Örgütsel Güç, Kontrol ve Çatışma | | | 11 | Teorinin uygulanması | | | 12 | Örgüt Kuramında Yeni Yönelimler | | | 13 | Örgüt Kuramında Yeni Yönelimler | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mary Jo Hatch ve Ann L. Cunlife, Organization Theory, Oxford University Press, 2006. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 11 | 7 | 77 |
Bireysel Çalışma | 11 | 7 | 77 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|