BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞ128Örgüt TeorisiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, örgütlerin tasarım ve işleyişine yönelik kuramsal çerçeve kapsamında temel argümanların tartışılmasıdır. Bu noktadan hareketle; örgütsel etkililik, örgütler üzerindeki bağlamsal etkiler, yapısal ayarlamalar ve örgütsel süreçler ile ilgili konuların tartışılması hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Fetullah BATTAL
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler örgüt kuramları hakkında gerekli teorik bilgiye sahip olacaktır.
2Değişen örgütsel yaklaşımları değerlendirebilecek hale gelecektir.
3Öğrenciler gerçek hayatta karşılaştıkları iş problemlerini çözmek için örgüt teorisi dersinde edindikleri bilgileri uygulayabilecektir.
4 Öğrenciler işletmeleri yönetsel ve sosyolojik bakış açısı ile değerlendirebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Örgüt kuramında önde gelen bakış açıları (olasılık, kaynak bağımlılığı, nüfus ekolojisi, kurumsal, ekonomik, yorumlayıcı, eleştirel ve post-modern yaklaşımlar) ve bu bakış açılarına yönelik süregelen çelişki ve tartışmaların incelenmesi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında öğrenciler, teorilere yönelik okumalar yaparak, konu ile ilgili karşıt görüşlerin sentezini ortaya koydukları raporlar hazırlamakla yükümlü olacaklardır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Örgüt Kuramlarına Genel Bir Bakış
2Neden örgüt kuramı çalışmalıyız?
3Örgüt Kuramının Tarihsel Gelişimi
4Örgüt ve Çevre
5Örgütsel Sosyal Kültür
6Teknoloji
7Örgütsel kültür
8vize sınavı
9Örgütlerin Fiziksel Yapısı
10Örgütsel Güç, Kontrol ve Çatışma
11Teorinin uygulanması
12Örgüt Kuramında Yeni Yönelimler
13Örgüt Kuramında Yeni Yönelimler
14final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mary Jo Hatch ve Ann L. Cunlife, Organization Theory, Oxford University Press, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav313
Final Sınavı313
Derse Katılım11777
Bireysel Çalışma11777
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma313
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma313
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)166
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1333344
ÖÇ2444333
ÖÇ3333444
ÖÇ4222222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek