Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞ126 | Çok Amaçlı Karar Verme Yöntemleri II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bulanık Çok kriterli karar verme yöntemleri (FMCDM) içerisinde yer alan Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (Fuzzy AHP) , Bulanık Analitik Ağ Süreci (Fuzzy ANP) , Bulanık TOPSIS yöntemi (Fuzzy TOPSIS) , Bulanık Veri Zarflama Analizi (Fuzzy DEA) , ve Bulanık Hedef Programlama (Fuzzy Goal Programming) yaklaşımlarını üretim/yöneylem araştırması problemlerinin çözümünde kullanmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hakan Pabuçcu |
Öğrenme Çıktıları |
1 | bulanık çok kriterli karar verme yöntemleri içerisinde kullanılan en temel teknikleri tanımlayabilirler. | 2 | karar vericiler tarafından kullanılan bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinin herbirinin firma başarısı üzerindeki etkisini tahmin edebilirler. | 3 | gerçek yaşam problemlerinin çözümünde analitik karar verme tekniklerini kullanabilirler. | 4 | bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerini kullanarak firmanın ihtiyaçlarına, amaçlarına, ve beklentilerine en uygun yöntemi belirleyebilirler. | 5 | bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinden elde edilen bilgilere dayalı olarak sonuçları özetleyebilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
none |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
none |
Dersin İçeriği |
Fuzzy AHP (Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci) , Fuzzy ANP (Bulanık Analitik Ağ Süreci) , Fuzzy TOPSIS, Fuzzy VZA (Bulanık Veri Zarflama Analizi) , Bulanık Hedef Programlama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı ve içerik | | | 2 | Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (BAHS)'nin teorik çerçevesi | | | 3 | BAHS için örnek uygulama | | | 4 | BAHS problemlerinin excel yardımıyla çözülmesi | | | 5 | Bulanık Analitik Ağ Süreci(BAAS)'nin teorik çerçevesi | | | 6 | BAAS İçin örnek uygulama | | | 7 | BAAS problemlerinin excel yardımıyla çözülmesi | | | 8 | Bulanık TOPSIS'in teorik çerçevesi | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Bulanık TOPSIS İçin Örnek Uygulama | | | 11 | Bulanık VZA'nın teorik çerçevesi | | | 12 | Bulanık VZA İçin Örnek Uygulama | | | 13 | Bulanık VZA İçin Örnek Uygulama | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Saaty, T.L., 1999, Theory and Applications of the Analytic Network Process: Decision Making with Benefits, Opportunities, Costs, and Risks, RWS Publications
Chen, S.J., Hwang, C.L. 1992, Fuzzy Multiple Attribute Decision Making Methods and Applications, Berlin: Springer-Verlag. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | none |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|