Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞ118 | Lojistik Yönetimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Lojistik yöntemleri kullanarak iş dünyasında ortaya çıkabilecek sorunlara optimal çözümler sunma amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emine TAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Lojistik sorunlar için çözümler geliştirir | 2 | Lojistik faaliyetlerde optimizasyon yapar | 3 | Lojistikteki gelişmeleri yorumlama yeteneği kazanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Lojistik yönetimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders Hakkında Bilgi ve Lojistik’e Giriş | | | 2 | Lojistik Stratejisi ve Planlama | | | 3 | Lojistik Müşteri Hizmetleri | | | 4 | Sipariş İşleme ve Bilgi Sistemleri | | | 5 | Taşıma Stratejileri | | | 6 | Taşıma Kararları | | | 7 | Depolama, Ambalajlama ve Elleçleme Sistemleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Lojistik Talep Tahminleri | | | 10 | Envanter Yönetimi Politikaları | | | 11 | Satınalma ve Tedarik Kararları | | | 12 | Kuruluş Yeri Belirleme, Şebeke Planlama | | | 13 | Lojistik Organizasyonlar, Denetleme ve Kontrol | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Ronald H. BALLOU, Business Logistics Management, 4th edition, 1999.
2.Donald J. BOWERSOX, David J. CLOSS, M. BİZBY COOPER, Suply Chain Logistics Management, McGraw Hill, 2002.
3.Douglas M. LAMBERT, James R. STOCK, Lisa M. ELRAM, Fundamentals of Logistics Management, 1998. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 11 | 7 | 77 |
Bireysel Çalışma | 11 | 7 | 77 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|