Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞ110 | Değişim Yönelimli Liderlik Yaklaşımları | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İşletme yönetiminde stratejik bir öneme sahip olan lider davranışını çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde irdelenerek, liderlik davranışına ilişkin konuları kavrayabilme ve yorumlayabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Cem KÂHYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Lider yönetici olabilme perspektifi kazandırmak | 2 | Liderlik becerileri konusunda bilinçlendirmek | 3 | Liderlik konusundaki sorunları analiz edebilmek | 4 | Liderlik yaklaşımlarına katkı sağlamak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Liderlik kavramının tanımı, lider yönetici ilişkisi, etkin liderin özellikleri, takım lideri, liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşımlar, durumsal yaklaşımlar ve modern liderlik yaklaşımları bu dersin konuları arasındadır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Liderlik kavramı | | | 2 | Liderlik ve Yöneticilik Arasındaki Farklar | | | 3 | Davranışsal Liderlik Yaklaşımları(Ohio State, Michigan, Blake ve Mouton’un Yönetim Matrisi) | | | 4 | Davranışsal Liderlik Yaklaşımları(Kurt Lewin, Sistem 4 Yaklaşımı, McGregor’un X-Y Teorisi)/ | | | 5 | Durumsal Liderlik Yaklaşımları(Fiedler, Amaç-Yol Teorisi) | | | 6 | Durumsal Liderlik Yaklaşımları(Vroom-Yetton) | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Değişimci liderlik, Dönüşümcü liderlik) | | | 9 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Karizmatik liderlik, Kültürel liderlik) | | | 10 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Şeffaf liderlik, Etik liderlik) | | | 11 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Kendi kendine liderlik, Lider-üye değişimi) | | | 12 | Vaka Çalışması | | | 13 | Etkin Liderlerin Özellikleri | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Salih Güney, Liderlik. Ankara: Nobel Yayınevi. 2012. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 11 | 7 | 77 |
Bireysel Çalışma | 11 | 7 | 77 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|