Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞ145A | Finansal Kurumlar | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencinin finans ekonomisinin temellerini ve başlıca finans teorilerini kavraması, finans teorisinin işletme politikası ile olan ilişkilerini bu alandaki güncel gelişmeleri ortaya koyup tartışmak suretiyle finans alanında ileri düzeyde bilgi donanımını kazanmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Eşref KULOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Genel hatları ile finasal ekonominin ve finansal kurumların temellerini ve uygulamalarını anlama | 2 | Finansal Politika belirleme | 3 | Finans politikası ve işletme politikası arasındaki etkileşimleri anlama ve yönetme beceri kazanır | 4 | Etkin piyasa teorisi hakkında bilgi sahibi olma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Finansal ekonominin temellerini, finans teorisinin işletme politikası ile olan ilişkilerini bu alanda güncel gelişmelerin tartışılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Finans Teorisinin Mikroekonomik Temelleri | | | 2 | Finansal Piyasalar ve Kurumlar | | | 3 | Paranın Zaman Değeri Kavramı ve İskonto Edilmiş Nakit Akımları Yaklaşımı | | | 4 | Risk-Getiri İlişkisi ve Portföy yönetimi | | | 5 | Finansal Varlık Fiyatlama Modeli ve Arbitaj Fiyatlama Modeli | | | 6 | Opsiyon Fiyatlama Modeli | | | 7 | Etkin Piyasa Teorisi | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Sermaye Yapısı Teorisi | | | 10 | Karpayı Politikası | | | 11 | Vekalet Teorisi | | | 12 | Ekonomik Katma Değer ve Piyasa Katma Değer | | | 13 | Şirket Birleşmeleri | | | 14 | Asimetrik Bilgi Sorunu ve Finansal Krizler-1 | | | 15 | Asimetrik Bilgi Sorunu ve Finansal Krizler-2 | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ufuk Başoğlu, Ali Ceylan, İlker Parasız, FİNANS ( Teori-Kuram-Uygulama), Ekin Yayınları, 2009 Cudi T. Gürsoy, FİNANSAL YÖNETİM İLKELERİ, Doğuş Üniversitesi Y. 2007 Copeland, T. & Weston, Financial Theory and Corporate Policy, Addison Wesley, 1992 * Yrd.Doç.Dr. Mehmet Saraç, Finans Teorisine Genel Bakış, 2011 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|