BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞ145AFinansal KurumlarSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin finans ekonomisinin temellerini ve başlıca finans teorilerini kavraması, finans teorisinin işletme politikası ile olan ilişkilerini bu alandaki güncel gelişmeleri ortaya koyup tartışmak suretiyle finans alanında ileri düzeyde bilgi donanımını kazanmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Eşref KULOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Genel hatları ile finasal ekonominin ve finansal kurumların temellerini ve uygulamalarını anlama
2 Finansal Politika belirleme
3 Finans politikası ve işletme politikası arasındaki etkileşimleri anlama ve yönetme beceri kazanır
4 Etkin piyasa teorisi hakkında bilgi sahibi olma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Finansal ekonominin temellerini, finans teorisinin işletme politikası ile olan ilişkilerini bu alanda güncel gelişmelerin tartışılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Finans Teorisinin Mikroekonomik Temelleri
2Finansal Piyasalar ve Kurumlar
3Paranın Zaman Değeri Kavramı ve İskonto Edilmiş Nakit Akımları Yaklaşımı
4Risk-Getiri İlişkisi ve Portföy yönetimi
5Finansal Varlık Fiyatlama Modeli ve Arbitaj Fiyatlama Modeli
6Opsiyon Fiyatlama Modeli
7Etkin Piyasa Teorisi
8ara sınav
9Sermaye Yapısı Teorisi
10Karpayı Politikası
11Vekalet Teorisi
12Ekonomik Katma Değer ve Piyasa Katma Değer
13Şirket Birleşmeleri
14Asimetrik Bilgi Sorunu ve Finansal Krizler-1
15Asimetrik Bilgi Sorunu ve Finansal Krizler-2
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ufuk Başoğlu, Ali Ceylan, İlker Parasız, FİNANS ( Teori-Kuram-Uygulama), Ekin Yayınları, 2009 Cudi T. Gürsoy, FİNANSAL YÖNETİM İLKELERİ, Doğuş Üniversitesi Y. 2007 Copeland, T. & Weston, Financial Theory and Corporate Policy, Addison Wesley, 1992 * Yrd.Doç.Dr. Mehmet Saraç, Finans Teorisine Genel Bakış, 2011
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Örnek Vaka İncelemesi8324
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1233233
ÖÇ2232332
ÖÇ3121433
ÖÇ4223212
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek