BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞ109Pazarlama Kanalları YönetimiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Pazarlama kanalları yönetimi dersi ile firmaların sürdürülebilir rekabetçi avantaj sağlamaları için pazarlama kanalları arasında etkili ilişki tasarlama, geliştirme, sürdürme ve geliştirme konularını bilimsel makale incelemeleri ile ele alınmasını amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilal ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenci: Kanal tasarımını açıklayabilir
2Kanal kurumlarını tanımlayabilir
3Dağıtım kanalındaki farklı kurumlar arasındaki bağlılık ve ilişkilerini saptayabilir.
4Kanal koordinasyonunu açıklayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Pazarlama kanalları: yapı, işlev ve analiz çerçevesi, Pazarlama kanal tasarımı için bölümlendirme,: Hizmet çıktıları, Tedarik yönlü kanal analizi: kanal akışı ve verimlilik analizi, Tedarik yönlü kanal analizi: kanal yapısı ve yoğunluğu, Gap analizi, Kanal gücü: kazanma, kullanma, koruma, Kanal koordinasyonunu artırmak için çatışma yönetimi, Dağıtımda stratejik ortaklıklar, Dağıtımda dikey bütünleşme, Pazarlama kanal politikasında yasal kısıtlar, Perakendecilik, Toptancılık, Franchising, Tedarik zinciri yönetimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlama kanalları: yapı, işlev ve analiz çerçevesi
2 Pazarlama kanal tasarımı için bölümlendirme,: Hizmet çıktıları
3 Tedarik yönlü kanal analizi: kanal akışı ve verimlilik analizi
4 Tedarik yönlü kanal analizi: kanal yapısı ve yoğunluğu
5 Gap analizi
6Kanal gücü: kazanma, kullanma, koruma
7 Ara sınav
8 Kanal koordinasyonunu artırmak için çatışma yönetimi
9Dağıtımda stratejik ortaklıklar
10 Dağıtımda dikey bütünleşme
11Pazarlama kanal politikasında yasal kısıtlar
12Perakendecilik
13Toptancılık
14Franchising
15Makale incelemeleri
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anne Coughlan, Erin Anderson, Louis W. Stern, Adel El-Ansary (2006), Marketing Channels, 7/E, Prentice Hall Berman, Barry (1996), Marketing Channels. New York: John Wiley and Sons Inc. Bilimsel makaleler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)169
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1333223
ÖÇ2223343
ÖÇ3332243
ÖÇ4542323
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek