Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞ159 | Stratejik Marka Yönetimi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı markanın stratejik bir araç olarak firmalarda kullanımının önemini vurgulamak; stratejik marka yönetiminin önemini ve sürecini öğretmek; bu çerçevede öğrencilerin, tüketici ve pazarlama yöneticileri bakış açılarından, teorik ve uygulamalı olarak konuyu derinlemesine analiz edebilme yeteneklerinin geliştirilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilal ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | marka gelişim aşamalarını tanımlayabilir | 2 | marka kimliği ve alt boyutlarını öğrenebilir | 3 | marka sadakatini ve firma için önemini açıklayabilir | 4 | marka sermayesini açıklayabilir, ölçebilir ve alt boyutlarını irdeleyebilir | 5 | marka stratejilerini tartışabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
yokStratejik Marka yönetimi; Müşteri temelli marka sermayesi; Marka konumlandırma; Marka Kimliği, Marka sermayesi kaynaklarının ölçümü; Marka stratejisi tasarlama ve uygulama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Marka kavramı | | | 2 | Marka yönetimi | | | 3 | Müşteri tabanlı marka değeri | | | 4 | Marka konumlandırma | | | 5 | Marka aracılığı ile değer yaratma | | | 6 | Ara sınav | | | 7 | Marka sermayesi oluşturmada marka unsurlarının seçimi | | | 8 | Marka sermayesi yaratma amaçlı pazarlama programlarının oluşturulması | | | 9 | Marka sermayesi ölçümü | | | 10 | Marka kimliği, marka kişiliği, marka imajı kavramları ve boyutları | | | 11 | Marka stratejisi oluşturma ve uygulama | | | 12 | Marka yönetiminde zaman
| | | 13 | Farklı coğrafi bölgelerde ve sınırlarda marka yönetimi | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management: International Edition, PrenticeHall ,2/E, 2003 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|