BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞ157Hizmet PazarlamasıSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin hizmetin doğasını ve pazarlamasında etkili olan unsurları tanımlarına, hizmet işletmelerinde etkin pazarlama kararları alabilecek düzeyde hizmet pazarlama faaliyetlerini etkileyen çevresel şartları analiz edebilmelerine rehberlik etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yusuf Bilgin
Öğrenme Çıktıları
1Hizmetler sektörünün genel yapısı hakkında bilgi sahibi olmak,
2Hizmet pazarlamasını somut malların pazarlamasından farklılaştıran unsurları anlamak,
3Hizmet işletmelerinde pazarlama planı oluşturmada dikkat edilmesi gereken hususları kavramak,
4Hizmet işletmelerinde bölümlendirme, konumlandırma ve marka yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak,
5Hizmet işletmelerinde fiyatlandırmayı etkileyen unsurları kavramak,
6Hizmet işletmelerinin başarısında rol oynayabilecek faktörler hakkında bilgi sahibi olmak,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Hizmet kavramı, hizmet işletmeleri, pazarlama karması, insan faktörü ve fiziksel kanıtlar, talep ve kapasite yönetimi, hizmetin içeriği, hizmet ürünlerinin gelişimi ve hizmette teknoloji temelli yaklaşımlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hizmet, pazarlama ve hizmet pazarlaması
2Hizmetlerin özellikleri ve sınıflandırılması
3Pazarlama karması: ürün ve dağıtım
4Pazarlama karması: fiyat ve tutundurma
5Hizmet pazarlaması karması: İnsan faktörü
6Hizmet pazarlaması karması: süreç faktörü
7Hizmet pazarlaması karması: fiziksel kanıtlar faktörü
8Ara Sınavlar
9Hizmet işletmelerinde talep yönetimi
10Hizmet işletmelerinde kapasite yönetimi
11Hizmet kalitesi yaklaşımları
12Hizmet işletmelerinde halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama
13Hizmet işletmelerinde pazar bölümlendirme ve konumlandırma
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr. Sevgi Ayşe Öztürk ,Hizmet Pazarlaması Kuram, Uygulama ve Örnekler, Ekin Yayınevi,2009
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Proje Sunma11212
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)173
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1333322
ÖÇ2222444
ÖÇ3332232
ÖÇ4212221
ÖÇ5111222
ÖÇ6333322
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek