BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OT212Sürdürülebilir PazarlamaSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Sürdürülebilir pazarlama öğrenimi ile toplum ve çevre üzerinde olumlu bir etki oluşturmak, bir kuruluşun ekonomik başarısını ilerletecek şekilde davranmak ve tüm davranışlarında sosyal ve çevresel sürdürülebilirliğe değer veren ve uygulayan bir toplumun ortaya çıkmasına yardımcı olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
-
Öğrenme Çıktıları
1Sürdürülebilir pazarlamanın temel kavramlarını tanımmak.
2Ürün tasarımı ve değer zinciri oluşturmada liderlik sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini kullanmayı öğrenmek
3Sürdürülebilir pazarlama fırsatlarını belirlemeyi öğrenmek, bunları pazarlama stratejisine entegre etmek ve belirli taktikler ve uygulamalar geliştirmek.
4Pazarlama stratejisi ve pratiğine sosyal, ekonomik ve çevresel hedefleri dahil etmeyi öğrenmek
5Sürdürülebilir pazarlama ilkelerini girişimci bir bağlamda uygulamayı öğrenmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Yeniliği teşvik etmek ve rekabet avantajı sağlamak için sürdürülebilir iş modelleri geliştirmeyi, ürünlerin tasarımında ve değer zincirlerinin oluşturulmasında liderlik sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini kullanmayı, sürdürülebilir tüketici davranışını anlamayı ve sürdürülebilir değer önermelerini iletmeyi içerecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ve sürdürülebilirliğin tanımı
2Sürdürülebilirlik bağlamında pazarlama düşüncesi ve pazarlama disiplininin evrimi
3Sürdürülebilirlik Yönetiminde Pazarlamanın Kavramsal Temelleri
4Pazar analizi ile sürdürülebilir değeri keşfetmek
5Sürdürülebilir iş modeli, ürün, hizmet, tasarım ve paketleme geliştirmeye yönelik araçlar
6Sürdürülebilirlik Odaklı Yeniliklerle Pazarlama Değeri Oluşturmak
7Sürdürülebilirlik Odaklı Yeniliklerle Pazarlama Değeri Oluşturmak
8Ara sınav
9Ortaklıklar Yoluyla Sürdürülebilir Pazarlama Değeri Sağlamak ve Sunmak
10Sürdürülebilirlik Pazarlama, Sertifikasyon ve Etiketleme
11Bütünleşik Pazarlama İletişimi ile Sürdürülebilir Pazarlama Değerini İletmek
12Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik
13Sürdürülebilir Ürünlerin Fiyatlandırılması
14Sürdürülebilir Tüketim Biçimleri
15Genel Değerlendirme
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Frank-Martin Belz and Ken Peattie, "Sustainability Marketing: A Global Perspective" 2nd Edition, Wiley, 2012
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav220
Proje Hazırlama120
Proje Sunma130
Bireysel Çalışma230
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Makale Yazma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Makale Yazma12525
Makale Kritik Etme5525
Bireysel Çalışma3515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51050
Okuma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)168
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ11322433325422354342  12 
ÖÇ23234243221232211322  23 
ÖÇ34423322423143532223  43 
ÖÇ42532122333323421332  23 
ÖÇ55223333342342333155  33 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek