Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT212 | Sürdürülebilir Pazarlama | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Sürdürülebilir pazarlama öğrenimi ile toplum ve çevre üzerinde olumlu bir etki oluşturmak, bir kuruluşun ekonomik başarısını ilerletecek şekilde davranmak ve tüm davranışlarında sosyal ve çevresel sürdürülebilirliğe değer veren ve uygulayan bir toplumun ortaya çıkmasına yardımcı olmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sürdürülebilir pazarlamanın temel kavramlarını tanımmak. | 2 | Ürün tasarımı ve değer zinciri oluşturmada liderlik sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini kullanmayı öğrenmek | 3 | Sürdürülebilir pazarlama fırsatlarını belirlemeyi öğrenmek, bunları pazarlama stratejisine entegre etmek ve belirli taktikler ve uygulamalar geliştirmek. | 4 | Pazarlama stratejisi ve pratiğine sosyal, ekonomik ve çevresel hedefleri dahil etmeyi öğrenmek | 5 | Sürdürülebilir pazarlama ilkelerini girişimci bir bağlamda uygulamayı öğrenmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Yeniliği teşvik etmek ve rekabet avantajı sağlamak için sürdürülebilir iş modelleri geliştirmeyi, ürünlerin tasarımında ve değer zincirlerinin oluşturulmasında liderlik sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini kullanmayı, sürdürülebilir tüketici davranışını anlamayı ve sürdürülebilir değer önermelerini iletmeyi içerecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve sürdürülebilirliğin tanımı | | | 2 | Sürdürülebilirlik bağlamında pazarlama düşüncesi ve pazarlama disiplininin evrimi | | | 3 | Sürdürülebilirlik Yönetiminde Pazarlamanın Kavramsal Temelleri | | | 4 | Pazar analizi ile sürdürülebilir değeri keşfetmek | | | 5 | Sürdürülebilir iş modeli, ürün, hizmet, tasarım ve paketleme geliştirmeye yönelik araçlar | | | 6 | Sürdürülebilirlik Odaklı Yeniliklerle Pazarlama Değeri Oluşturmak | | | 7 | Sürdürülebilirlik Odaklı Yeniliklerle Pazarlama Değeri Oluşturmak | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ortaklıklar Yoluyla Sürdürülebilir Pazarlama Değeri Sağlamak ve Sunmak | | | 10 | Sürdürülebilirlik Pazarlama, Sertifikasyon ve Etiketleme | | | 11 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi ile Sürdürülebilir Pazarlama Değerini İletmek | | | 12 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik | | | 13 | Sürdürülebilir Ürünlerin Fiyatlandırılması | | | 14 | Sürdürülebilir Tüketim Biçimleri | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Frank-Martin Belz and Ken Peattie, "Sustainability Marketing: A Global Perspective" 2nd Edition, Wiley, 2012 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 2 | 20 | Proje Hazırlama | 1 | 20 | Proje Sunma | 1 | 30 | Bireysel Çalışma | 2 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Makale Yazma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Makale Yazma | 1 | 25 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | | | 1 | 2 | | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | | | 2 | 3 | | ÖÇ3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | | | 4 | 3 | | ÖÇ4 | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | | | 2 | 3 | | ÖÇ5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 5 | 5 | | | 3 | 3 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|